Motorsport.ee

Sherco ST1.25 0.125 2011

Kui soovid mootorrattaga sõitmisele kulutada minimaalselt aega ja raha, kuid saada vastu võimalikult palju, on parim lahendus traiel.
Võid harjutada koduhoovis seismist ja keeramist või aia taga kivihunnikus turnida - oskused tulevad mõlemal juhul.

Vähe sõitnud ja väga heas korras traiel nii täiskasvanud algajale kui noorele.
Vajab minimaalselt hooldust, Rehvid peaaegu uued. Kaal 68kg.
Kaasa 2 tagumist porilauda. (Siiani pole vaja läinud)

Hind 1900EUR.
kontakt: info ät mootorratas.ee

Andero Lusbo võitis Tihemetsa motokrossi

Andero Lusbo. Foto: Motostart Photography

Lauri krossirajal sõideti TOP200 karikavõistluste viies etapp, kus kiireimas MX A masinaklassis võidutses Andero Lusbo, harrastajate nobedaim oli teist etappi järjest Siim Palatu.

Eesti karikavõistluste arvestusse kuuluvas MX Open A klassi kvalifikatsiooni kiireim oli Andero Lusbo (Husqvarna, Kagu MK), kelle hea hoog jätkus ka finaalsõitudes. Esimest sõitu asus juhtima Indrek Mägi (Kawasaki, Mägi Racing), kuid mõne ringi edenedes möödus temast esmalt teisel kohal sõitnud Aleksei Vinogradovist (KTM, Narva SK Energia) alistanud Lusbo, kes hoidis seejärel esikohta enda käes võiduka lõpuni. Mägi järel lõpetas kolmandana Jan Jakobson (Kawasaki, Sõmerpalu MK).
Teises sõidus pääses Lusbo kohe ette ning enam tagasi ei vaadanud ja võttis lõpuks kindla võidu. Teisena ületas lõpujoone Jakobson, kes möödus Vinogradovist sõidu keskel.
Kahe sõidu kokkuvõttes võitis etapi Lusbo (50 punkti) Jakobsoni (42 p) ja Vinogradovi (38 p) ees. EKV liider on Mägi (303 p), kellele järgnevad Tihemetsa etapi vahele jätnud Karel Kutsar (234 p) ja Jakobson (198 p).

Harrastajate TOP200 kiireimas arvestuses MX Open B võitis mõlemad sõidud sarnaselt eelmisele etapile Karksi-Nuias Siim Palatu (Kawasaki, Sõmerpalu MK). Kahe sõidu kokkuvõttes järgnesid talle sõidud 2. ja 3. kohal lõpetanud Taavi Laur (KTM, KTL Racing) ning Sander Luik (Husqvarna, Pärnu MC), kes oli sõitudes vastavalt 5. ja 2. Top200 liider on Luik (1176 p), teine on Tihemetsa viies mees Ivo Laur (Kawasaki, Linnamäe Krossiklubi, 1152 p) ja kolmas Palatu (1148 p).
MX Open C parim oli Romeo Pikand (KTM, Viljandi VMK) Kennert Nurja (Husqvarna, AYR Racing Team) ja Simmo Kikase (KTM, Kagu MK) ees. Kiiruselt järgnevas D klassis sai esikoha Fredi Kostikov (KTM, Kohila Motospordi Klubi), teiseks tuli Ahti Pärnasalu (Husqvarna, Star Racing) ja kolmandaks Erko Küper (KTM, KTL Racing). MX Open E arvestuses oli aga parim Mikk Luik (Husqvarna, Tihemetsa MK), kellele järgnesid Ralf Nõmmik (Honda, AYR Racing Team) ja Janno Kuus (Kawasaki).
Eesti karikavõistluste arvestusse kuuluva Veteranide 40+ seas võitis Heigo Lauren (Yamaha, SK Yamaha Keskus) lätlase Raivo Freibergsi (Yamaha) ja Ivo Meltsase (KTM) ees. Eakamate Seeniorite 50+ parim oli teist etappi järjest lätlane Janis Mironovs (Husqvarna), kellele järgnseid venelane Maksim Bublikov (Husqvarna) ja Aivo Rabbi (KTM, Paikuse MK).

Koos veteranide ja seenioritega võistelnud naiste seas oli esikolmik täpselt sama, mis Karksi-Nuias, kui esikoha saavutas Teele Raja (Honda, HRC Racing Team), teiseks sõitis end Karleen Randver (Honda, Otepää MK) ja kolmandaks Krissu Konoplitski (KTM, Sõmerpalu MK).

TOP200 sari jätkub 3. augustil Räpina külje all asuval Linte krossirajal, kus toimub ühtlasi ka legendaarne Isad&Pojad motokross.

Pikand ja Kuusk panid end maksma Olerex motokrossi noortesarja etapil Türil

Peale enam ligi kahekuist pausi toimus täna Türil Kihli motokeskuses järjekordne Olerex motokrossi Eesti noorte karikasarja etapp, mida seekord soosis päikesepaiste ja tänu raja jooksvale kastmisele ei kimbutanud sõitjaid väga ka tolm.

Romeo Pikand (vasakul) ja Janis Kubulins. Foto: Helen Urbanik

Klassides 85cc ja 65cc tuli Eesti sõitjatel rinda pista ka väga kiirete lätlaste, vendade Janis (Husqvarna) ja Jekabs Kubulinsiga (Yamaha). 85cc klassis võitis kvalifikatsiooni üllatuslikult 1,87 sekundiga Pikandi (KTM, Viljandi VMK) ees Hugo Nork (KTM, Motoextreme). Esimeses sõidus sai Kubulins väga hea stardi, Pikand pidi teda kolmandalt kohalt jälitama hakkama ja olles Richard Paadist (KTM, AYR Racing Team) möödunud, püsis Viljandi noormees terve sõidu lätlasel tihedalt kannul. Kuid hoolimata meeletust pingutusest viimasel ringil, ei õnnestunud tal möödasõitu sooritada ja vahe finišis oli napp 0,125 sekundit. „Väga raske oli siin täna möödasõitu teha,“ ütles Pikand. „Kubulinsil on see 85-e klassis ka viimane aasta, minul alles esimene.“ Teises sõidus Pikand midagi saatuse hooleks ei jätnud, sai hea stardi ja suutis Kubulinsi kuni finišini selja taga hoida ning seega ka etapi võita. Mõlemas sõidus oli kolmas Paat. Karikasarjas säilitas 106 punktiga liidripositsiooni täna neljas olnud Mark Peterson (KTM, Valga MK).

Gregor Kuusk (Husqvarna, RedMoto Racing) võitis küll kindlalt kvalifikatsiooni, kuid ka temal ebaõnnestus esimene start, nii et tuli hakata konkurente püüdma viiendalt kohalt. Noormees sai selle missiooniga hakkama, möödudes seitsmendal ringil viimaks ka liider olnud Kubulinsist ning sõites ühtlasi välja kiireima ringi. Kuusk nagu Pikandki läks teises sõidus stardivõiduga kindla peale välja, seekord eksis Kubulins, kes langes teiselt kohalt kaheksandaks ja pidi ise konkurente jälitama ning lõpetas seekord neljandana. Teises sõidus oli teine Kaspar Uibu (Yamaha, Sõmerpalu MK), kes esimeses sõidus sõitis välja kolmanda koha, kolmas Tristen Mardo (KTM, AYR Racing Team). Päeva kokkuvõttes sai Kuusk esimese, Uibu teise ja Kubulins kolmanda koha ning Kuusk on ka karikasarjas liider.

Gregor Kuusk. Foto: Helen Urbanik

50cc klass kiiremate, A-grupi sõidud võitis kindlalt Lucas Leok (Husqvarna, Sõmerpalu MK), teine oli mõlemas sõidus Aston Allas (Husqvarna, RedMoto Racing), esimeses sõidus sõitis kolmanda koha välja Krevor Marcel Nõmme (KTM, SJT Kahro Racing), teises aga soomlane Elias Villanen (KTM), kes sai kolmanda koha ka etapi kokkuvõttes. Selles klassis juhib karikasarja 147 punktiga Leok. B-grupi mõlemad sõidud võitis Edvin Jürgen (Husqvarna, Viljandi VMK). 50cc klassis oli Türi etapp ka Eesti meistrivõistluste arvestuses ning sedagi sarja juhib Lucas Leok

Theo Kolts (KTM, Vihur Motosport) elas küll mõlemas sõidus üle kukkumise, kuid võitis ka hoolimata äsja kipsist vabanenud käele mõlemad kõige pisemate klassi, 50 PW/Mini sõidud. Poodiumil järgnesid talle Chris Ryan Kaljumäe (KTM, RedMoto Racing) ja Markus Rotmeister (Husqvarna, Pärnu Motoclub).

ATV Lapsed klassis võitis Karl Koho (Apex, Äksi39 Team) Türi poisi Samuel Klettenbergi (Apex) ja Argo Algma (Apex, Panter) ees. ATV Lapsed Juunior klassis olid kiiremad Pätrik Ilm, Kaspar Saar (mõlemad Apex, Linnamäe Krossiklubi) ja Eric Tõnisson (Can-Am, Linnamäe Krossiklubi). Quad 100 klassis oli üks osaleja, Gert-Daniel Ilm (Yamaha, Linnamäe Krossiklubi).

Pibike start, Juss Maidla (134). Foto: Helen Urbanik

Türil samuti toimunud Pitbike Open klassi Eesti meistrivõistluste teise etapi esimese sõidu võitis võimsalt eelmise aasta meister Heido Havam (Honda, HRC Eesti Racing Team) Marko Lepiku (BucciMoto, Mini RC) ja Juss Maidla (BucciMoto, Kagu MK) ees. Teise sõidu prooviringil Havami Honda mootor enam aga ei töötanud ning ta ei saanud starti minna. Nii avanes võimalus etapivõit vormistada Maidlal, kes edestas nii selles sõidus kui päeva kokkuvõttes Lepikut ja Egert Karaskit (Pitpro, Kagu MK). Maidla asus 89 punktiga ka meistrivõistluste liidriks. Korraldaja karika Pitbike Semi 88 klassis võitis Raivo Raudsepp (Pitpro, Sõmerpalu MK).

Võistluse täpsemad tulemused: https://speedhive.mylaps.com/Events/1697326

Olerex motokrossi Eesti noorte karikavõistluste viies ja Pitbike Open EMV kolmas etapp toimub 4. augustil Äksis.

M-Sport meeskonna juht Richard Millener osales Shell Helix Rally Estonia ajal Tartus triatlonil

Ain-Alar Juhanson ja Richard Millener

M-Sport meeskonna juht Richard Millener osales laupäeval, 13. juulil Tartu Mill triatlonil. See oli korraldajate poolne väljakutse Millenerile, kes valmistub sügiseseks Ironman triatloniks.

Millener võttis väljakutse vastu ja osales Igamehetriatlonil, mis oli tavadistantsist lühem ja mille start oli õhtusel ajal, mil tema tiimijuhi kohustused lubasid seda teha. Spontaanselt tekkinud ideele aitas kaasa Tartu Mill triatloni peakorraldaja Ain-Alar Juhanson, kes leidis Millenerile vajaliku varustuse.

Richard Millener lõpetas Igamehetriatloni, mille distantsid olid: 0,75 km ujumist, 20 km ratast, 5 km jooksu, üldarvestuse 23. kohal. Amatööride klassis, kus ta võistles, oli ta kolmas.

Richard Millener, M-Sport meeskonna juht:
“Ralli eelsel õhtusöögil tuli jutuks minu sügisene Ironman triatlon. Ralli korraldajad mainisid kohe, et laupäeval toimub Tartus triatlon, mille finish on Shell Helix Rally Estonia poodiumil. Tundus küll hull idee aga ühe päevaga pandi mulle kokku vajalik varustus. Kokkuvõttes oli see väga lahe kogemus, sest ma pole varem midagi sellist ralli ajal teinud. See oli hea võimalus lõpetada rallipäev treeninguga imeilusal Lõuna-Eesti maastikul. Suured tänud korraldajatele, Sportlandile ja Ain-Alar Juhansonile, kes aitasid mind vajaliku varustusega.”

Viidas jätkas Saksamaal oma võiduseeriat

Tristan Viidas. Foto: Gruppe C Photography

Eesti autosportlane Tristan Viidas võitis laupäeval Saksamaal Nürburgringil VLN meistrivõistlustel Mercedes-AMG GT4 autol neljanda etapi ning jätkab oma klassi liidrikohal.

Hoolimata lühendatud ajasõidust näitas sakslaste Tim Scheerbarthi ja Tobias Mülleri ning Viidase trio ajasõidus parimat aega. „Läksin esimesena rajale ning olin just sõitmas oma kiiret ringi kui äkki juhtus minu ees kõva avarii. Tegemist oli tagasirgel asetseva pimeda kurviga, kus hoogu autodel üle 200. Tulin ka mina põhjagaasiga kui äkki nägin kurvist väljudes minu ees rajapiiretesse sõitvaid ja omavahel kokku põrkavaid autosid. Õnneks sain viimasel hetkel pidama ja mahtusin üle muru sõites napilt rusudest mööda. Kokku osales 4 autot ja nendest 3 paistsid minevat mahakandmisele. Minu taga sõitvad autod sealt enam mööda ei mahtunud, mistõttu katkestatigi ajasõit punase lipuga enam kui tunniks,“ lausus Viidas.

Eestlane seega korralikku ringiaega kirja ei saanud ning rajale saadeti Scheerbarth, kes viimasel ringil auto ka esikohale tõstis. Scheerbarth alustas üldarvestuses 148. autost 26. kohalt ning SP10 klassi esikohalt. Nii Scheerbarth kui ka peale teda sõitnud Müller näitasid häid ringiaegu, kuid ei suutnud maha raputada lähimat konkurenti BMW M4 GT4 autol. Kui Viidas viimase vahetusena rajale läks, kaotati boksis 11 sekundit, millega rootslasest BMW Motorsport juunior-sõitja Erik Johansson ja eelmise aasta sakslasest klassivõitja Eiko Eichenberg Viidasele uuesti järele jõudsid. Algas kassi ja hiire mäng, kus mõnes sektoris oli kiirem Viidas ning teises jällegi jälitaja. Siiski suutis Viidas viimasel kahel ringil näidata hoolimata kulunud rehvidest uute rehvidega võrdseid aegu ning finišilipu langedes oli edu Eichenbergi ja Johanssioni ees 12.5 sekundit. Kolmandaks tulid samuti BMW M4 GT4 autol Inglise-Saksa kolmik Ben Tuck, Jörg Breuer ja Will Tregurtha. Üldarvestuses saavutati Black Falcon tiimi Mercedes-AMG autol aga väga kõrge 15. koht.


„Sõit oli raske, sest ei saanud ennast hetkekski lõdvaks lasta – BMW M4 oli kogu aeg tagapeeglis nähtaval. Küll aga meeldis see, et võrreldes 24-tunni sõiduga on VLNi 4 tundi justkui sprintsõit, tänu millele ei pidanud ei ennast ega ka autot tagasi hoidma. Sain suruda nii palju nagu torust tuli. Autot esikohal üle joone tuues oli ikka naeratus näol ja tunne hea, sest suutsime terve sõidu napilt konkurentide ees püsida. Veelgi enam lisas asjale juurde juba sarja järjekorras 3. etapivõit,“ oli Viidas nädalavahetusega väga rahul.

Viidas, Scheerbarth ja Müller jätkavad VLN kestvussarjas SP10 klassi esikohal. Viidas ning Müller osalevad ka Junior Trophy arvestuses, kus ollakse 27. autost 2. kohal. Sarja üldarvestuses jagab trio omavahel 607. sõitjast kõrget 4. kohta.

Järgmine VLNi etapp toimub 3. augustil taas Nürburgringil, mille 6-tunnisest sõidust on kujunenud sarja tippvõistlus.

MotoNostalgial toimub näitus “60. aastat esimesest Kalevi Suursõidust”

17. septembril 1959. aastal toimus 8846 meetri pikkusel Iru-Kose-Kloostrimetsa ringteel esimene “Kalevi” Suursõit, kus võisteldi nii autodel kui ka mootorratastel. Viimast korda kihutati selle legendaarsel motovõistlusel 2006. aastal.


Tähistamaks seda väärikat tähtpäeva, on 21. juulil LaitseRallyParkis korraldataval MotoNostalgial võimalus tutvuda näitusega “60. aastat esimesest Kalevi Suursõidust”. Näitusel on võimalus näha vanu ringrajasõidu mootorrattaid nii meilt kui Soomest, Suursõiduga seotud memorabiliat ning kohtuda endiste ja praeguste ringrajasõitjatega.

Karel Kutsar võidutses Karksi-Nuia TOP200 etapil

Karel Kutsar. Foto: Janis Pastars

Ainja krossirajal sõideti TOP200 karikavõistluste neljas etapp “Nuia Suursõit”, kus kiireimas MX A masinaklassis saavutas etapivõidu Karel Kutsar, harrastajate nobedaim oli aga seekord Siim Palatu.

Eesti karikavõistluste arvestusse kuuluvas MX Open A klassis ei leidunud Karksi-Nuias vastast Karel Kutsarile (KTM, Estonian Express Racing), kes oli kiireim juba kvalifikatsioonis. Avasõidu alguses kolmandal kohal sõitnud Kutsar tõusis mõne ringi möödudes liidriks ja sõitis vaikselt konkurentidelt eest ja võttis lõpuks 12 sekundilise eduga võidu Indrek Mägi (Kawasaki, Mägi Racing) ees. Kolmandaks sõitis end Aleksei Vinogradov (KTM, Narva SK Energia), kes jäi teisest kohast üle 20 sekundi.
Teises sõidus kihutasid Kutsar ja Mägi kohe konkurentidelt eest ning väikse vahega sõideti sõidu lõpuni ning seekord oli Kutsari edu konkurendi ees ainult poolteist sekundit. Vinogradov oli taas kolmas, aga temal tuli kaotust esiduole juba üle 50 sekundi.
Kahe sõidu kokkuvõttes võitis seega Kutsar (50 punkti) Mägi (44 p) ja Vinogradovi (40 p) ees. EKV liider on Mägi (281 p) Kutsari (234 p) ees.

Harrastajate TOP200 kiireimas arvestuses MX Open B võitis mõlemad sõidud Siim Palatu (Kawasaki, Sõmerpalu MK) Sander Luige (Husqvarna, Pärnu MC) ees. Kahe sõidu kokkuvõttes oli kolmas sõidud 5. ja 4. kohal lõpetanud Ivo Laur (Kawasaki, Linnamäe krossiklubi). TOP200 sarja juhib Luik (941 punkti) Ivo Laur (922 p) ees.
MX Open C parim oli lätlane Agris Jauntevs (Yamaha) Kajar Pilve (Honda, Otepää MK) ja Kermo Oksa (Kawasaki, Kose AMK) ees. Kiiruselt järgnevas D klassis sai esikoha Kermo Mürkhain (Kawasaki, Motoextreme), kellele järgnesid Erko Küper (KTM, KTL Racing) ja Teho Lauri (Husqvarna, Türi Motosport). MX Open E arvestuses oli aga parim Ahti Pärnasalu (Husqvarna, Star Racing), teiseks tuli Artur Rõmmel (Yamaha) ja kolmandaks Arles Orav (Suzuki, Sõmerpalu MK).

Eesti karikavõistluste arvestusse kuuluva Veteranide 40+ seas võitis kolmanda etapi järjest Tarmo Jaasi-Tamm (KTM, MK K&K), kellele seekord järgnesid Taimar Taaber (Kawasaki, Kagu MK) ja Ivo Meltsas (KTM). Seeniorite 50+ parim oli aga lätlane Janis Mironovs (Husqvarna) Aivo Rabbi (KTM, Paikuse MK) ja eelmisel etapil võidutsenud venelase Maksim Bublikovi (Husqvarna) ees.

Koos veteranide ja seenioritega võistelnud naiste seas võidutses Teele Raja (Honda, HRC Racing Team), teiseks sõitis end Karleen Randver (Honda, Otepää MK) ja kolmandaks Krissu Konoplitski (KTM, Sõmerpalu MK).

Kohalikele karikatele peetud Mulgi meistrivõistlused, kus said osaleda ainult Mulgimaa elanikud, võitis Elary Talu (KTM, Sõmerpalu MK), kellele järgnesid Ragnar Valdstein (Husqvarna, Karksi Racing Team) ja Erko Küper (KTM, KTL Racing).

TOP200 sari jätkub 20. juulil Tihemetsas.

Kümne aasta võimsam võistlus toob kokku sadakond kiirendajat!

Foto: Tõnis Uustalu

Järgmisel nädalavahetusel saab Haapsalus toimuma viimase kümnendi võimsaim tänavaautode lahing kiirenduses. Juba praegu saab osa võtta erinevatest sotsiaalmeedia jagamismängudest, mille kaudu võimalik võita nii tasuta pääsmeid üritusele kui ka rohkelt suupärast Matsimokalt!
Kui auhinnad tunduvad ahvatlevad, siis tasub Facebookist üles otsida Street.ee ja EDRA lehed ning mängudest osa võtta!

Kahe päevase ürituse raames peetakse maha kolm erinevat võistlust ja tulla tasub kindlasti kogu perega, sest alla 12 aastased saavad sisse täiesti tasuta!

Laupäev. 20.07.19

9:00 – Väravad avatud pealtvaatajatele
10:00 – Kvalifikatsioonisõitude algus

12.00 – Murutraktorite Show
17:00 – Kvalifikatsioonisõitude lõpp
18:00 – Blacklist FInland vs. Baltic Shootout Show

Pühapäev. 21.07.19
11:00 – Väravad avatud pealtvaatajatele
12:00 – Eliminaatorisõitude algus
17:00 – Eliminaatorisõitude lõpp
18:00 – Autasustamine

Meico Vettik sai juunioride MM-il 12. koha

Meico Vettik. Foto: Jaan Saluste

Lõppenud nädalavahetusel toimusid Itaalias juunioride maailmameistrivõistlused motokrossis, kus
eestlastest said pühapäevastesse finaalidesse kolm sõitjat. Päeva parima tulemuse sõitis välja Meico Vettik, kes oli kahe sõidu kokkuvõttes 12.

Masinaklassis 125cc klassis sai Meico Vettik (KTM) hea stardi ja kihutas kohe esimeste seas, aga sõidu keskel langes ta kuuendake, kuid võttis seejärel 2 kohta tagasi ning lõpetas võidukihutamise kõrgel neljandal kohal. Kvalifikatsioonis väga hea tulemuse teinud Jörgen-Matthias Talviku (Husqvarna) start seevastu ei õnnestunud eriti hästi ning avaringil tuli ka üks kukkumine, mis langetas ta võistlejaterivi viimaseks. Sõidu edenedes parandas noormees küll usinalt oma kohti, kuid enamat 20ndast kohast seekord ei tulnud.
Vettik ei saanud teises sõidus kahjuks head starti ning avaringi järel oli ta kolmanda kümne lõpus ja sellest sõidust tuli lõpuks 23s koht. Talviku oli alguses 14ndal kohal, kuid siis sõitis ees kukkunud konkurendile sisse ning kaotas kohti ning hiljem tuli kokkupõrkes purunenud summuti tõttu sõit katkestada.
Kahe sõidu kokkuvõttes sai Vettik 18 punktiga 12. koha, Talviku oli 1 punktiga 25. Maailmameistriks tuli ka Euroopa meistrivõistluseid domineeriv itaallane Mattia Guadagnini (Husqvarna) prantslase Tom Guyoni ja šveitslase Mike Gwerderi (mõlemad KTM) ees.

85cc klassis osales Mikk-Martin Lõhmus (KTM) stardikurvis toimuud segaduses, kui tema ees kukuti ning eestlane takerdus selle puntra taha. Seejärel sõitis ta enamuse sõidust neljandas kümnes ja lõpetas sõidu 34ndal kohal. Teine sõit kulges Lõhmusel juba paremini ning sellest sõidust tuli 25s koht.
Kahe sõidu tulemusena sai Lõhmus 29. koha, ilmameistriks tuli kohalik Valerio Lata (KTM), kellele järgnesid lätlane Edvards Bidzans (Husqvarna) ja Matteo Luigi Russi (KTM) Itaaliast.

125ste sõitjad jätkavad nüüd hooaega viimaste EM-etappidega ning 85cc sõitjatest osaleb Lõhmus ainsa eestlasena EM-finaalis, mis toimub Tšehhis Loketis toimuva MM-etapi raames.

Vihmahood ja põnevussõidud RGB motoringraja EMV kolmandal etapil

Superbike start. Foto: Edgar Seemendi

Vihm jättis RGB motoringraja Eesti MV ja Soome MV kolmanda etapi teisele võistluspäevale auto24ringil samuti oma jälje, võistlust vürtsitasid kukkumised, kuid sõitjad pakkusid küllaga ka puhast võidusõiduosavust.

Soome-Eesti ühine motoringraja meistrivõistluste etapp peeti sel nädalavahetusel auto24ringil aastase vaheaaja järel ning stardis oli viimaste aastate suurim hulk 133 osalejat. Stardikohad pandi täna paika eilses esimeses võistlussõidus välja sõidetud parimate ringiaegade põhjal.

Superbike’ide sõidu eel sadas taas korralikult, kuid sõit ise toimus peaaegu vihmata. „Täna oli palju raskem sõita kui eile,“ ütles ka tänase Superbike klassi sõidu võitnud Eeki Kuparinen (Kawasaki, TMK). „Kasutasin eilset tagarehvi ja see oli väga-väga libe. Kui stardist läksin, siis tundus, et pidamist üldse ei ole, pidin hoo alla laskma. Esimesed kolm ringi sõitsingi väga aeglaselt, kuid vaatasin, et selja taga väga ei toimu ja sain rahulikult lõpuni tulla.“ Tomi Kaartinen (Aprilia, HyMK) ohustas teda sõidu alguses päris kõvast, kuid kukkus kuuendal ringil esimeses kurvis, ning Ville Valtonen (Yamaha, KarMK) tõusis teiseks, vanameister Raimo Kesseli (Yamaha, MRC) aga lausa kolmandaks. Finišis naeriski Valtonen, et pitline’il näitas tahvel talle taganttulijat +4 sekundit, kuid tal polnud aimugi, et Kesseli on see, kes sealt tulemas. Sõit peatati üheksandal ringil kukkumise tõttu finišisirgel. Eestlastest oli Andry Blank (BMW, Äksi MK) 7. ja Mihkel Osula (Ducati, Vihur Motosport), kes startis 16. kohalt, 8.

Kõige nooremate võidusõitjate, Mini GP-100 klassis võttis esimese stardikoha sisse küll soomlane Nooa Mälkia (HelRC), kuid kohe sõidu alguses möödus temast eilsegi sõidu võitnud Hugo-Brent Freiman (Vihur Motosport) ning läks kaugele oma teed. Ka sõidu teise koha saajas polnud kahtlust, sest soomlane Luukas Klemetti (IMK) asus sama kindlalt sellel kohal. Kolmandale kuni viiendale kohale käis age äge rebimine Sven Martin ja Fred Erik Merivälja (mõlemad Vihur Motosport) ning Mälkia vahel. Poisid vahetasid pidevalt kohti ja mängisid pealtvaatavate vanemate närvidel. Lõpuks jäi peale Sven Martin Merivälja, eile kolmandaks tulnud Fred Erik Merivälja aga andis veidi tagasi, kaevates sõidu lõpus selle üle, et käed läksid täis. „Jäin nädalavahetusega väga rahule,“ ütles Freiman, kes täna startis ka Supersport 300 klassis (eile jättis selle sõidu vahele) ja sõitis end kaheksandalt stardikohalt viiendaks. „Täna kuival rajal oli sõita palju lihtsam.“

Supersport 600 klass oli ka täna tõeline põnevussõit. Kuna vahetult sõidu alguses tuli üsna tugev vihmahoog, katkestati sõitjate palvel start. Paarikümne minuti pärast said osalejad minna kuivale rajale. Esikoha nimel pidasid raju heitlust kvalifikatsiooni võitnud Kimi Patova (Yamaha, HyMK) ja eilse sõidu võitja Felix Nässi (Yamaha, HelRC). Nad sõitsid terve võistluse ratas-rattas ja tegid närvekõditavaid möödasõite. Paloranta kiireim ringiaeg oli ka väga kõrgest klassist, 1.17,033. Paar ringi enne lõppu näis Patova eest ära minevat, kuid siis tuli uus vihmahoog ning liidrid võtsid hoo täiesti maha. Sõidu lõpus olid närvid tugevamad Nässil ja pikalt kolmandal kohal sõitnud Peter Palorantal (Yamaha, VRT), kes samuti Patovast möödus.

Külgvankrite klassis panid Eero Pärm/Lauri Lipstok (LCR-Yamaha, Pärm Racing Team) täna alla rajaoludele sobivamad rehvid kui eile ning olid hoolimata üheksandast stardikohast kohe ka poodiumikonkurentsis. Tero ja Joni Manninen (Kawasaki, HelRC) võtsid sõidus sisse liidrikoha, teisel kohal sõitvat Timo Kallio/Jere Nuppulat (Kawasaki, IMK) aga ohustasid Pärm/Lipstok tõsiselt juba peale teist ringi. Kuid kuna nad tegid tiigi kurvis ühe sõiduvea, venis vahe kahe esimese ekipaažiga liiga pikaks ning tuli leppida kolmanda kohaga. „Kaks korda järjest rehvidega ei eksi, aga seal kurvis läksime liiga ahneks“ ütles kindaist ja riideist vett välja väänav, kuid õnnelik Pärm.

Ülejäänud klasside võitjad: Jokamiesluoka (Soome) Kari Pikkusaari (Suzuki, MP-Tuki); C1200 Jarmo Kivi (BMW); C600 Kalle Uuemäe (Honda, Vihur Motosport); Supersport 300 Juho Kantola (KTM, MRC); Moriwaki Cup (Soome) Akseli Putkonen (IMK); Retro Superbike (Soome) Raimo Kesseli (Kawasaki, MRC); B1200 Kalle Krõlov (Kawasaki, Äksi MK); B600 Mairon Meius (Suzuki).

RGB motoringraja Eesti MV neljas etapp toimub 27.-28. juulil Soomes Alastaros.

Võistluse täpsemad tulemused: https://speedhive.mylaps.com/Events/1692150

Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid Shell Helix Rally Estonia

Foto: Jaanus Ree

Pühapäeval, 14. juulil lõppenud Shell Helix Rally Estonia võitjad on Ott Tänak ja Martin Järveoja. Toyota Yaris WRC’ga poodiumi kõrgeimale astmele kihutanud Tänak ja Järveoja lähevad ajalukku kui esimesed ametliku WRC promotsiooniralli võitjad.

Karikad andsid kolmele paremale üle Shell Shell Business Manager Europe Samuel Redondo ja Eesti Autospordi Liidu president Ari Vatanen. Ralli võitjakiivrid andsid üle Shell Helix Rally Estonia korraldajad Urmo Aava ja Tarmo Hõbe. Kogu tseremoonia toimus Tartus, Raekoja platsil oleval poodiumil, mille juurde oli kogunenud tuhandeid rallifänne.

Pühapäeval sõidetud kuuel katsel esikuuikus suuri muutusi ei toimunud, Tänaku ja Järveoja edu teisena lõpetanud Hyundai Motorsport sõitjate Andreas Mikkelseni ja Anders Jaeger-Amlandi ees oli 1.03,5.

Ott Tänak, Toyota Gazoo Racing WRT:
„Suurepärane nädalavahetus. See rahvamass, kes siin koos oli, on lihtsalt vapustav. See, et selline sündmus just Eestis toimub, on super nii sõitjate fännide kui ka WRC meeskondade. Hea tulemuse kõrval tegime ära palju tööd ja see on meie jaoks oluline saavutus. Nüüd ootab ees Soome MM-ralli, kus oleme esimesena rajal ja see saab olema taas korralik väljakutse.“

Foto: Jaanus Ree

Kolmas koht kuulus Citroen Racing sõitjatele Esapekka Lappile ja Janne Fermile, neljandad olid Elfyn Evans ja Scott Martin M-Sport meeskonnast, viiendad Craig Breen ja Paul Nagle Hyundai Motorsport meeskonnast. Kuues koht kuulus uuema põlvkonna Ford Fiesta WRC autoga startinud Markko Märtinile ja Kristo Kraagile.

Markko Märtin, MM-Motorsport:
„Kui ma esmalt mõtlesin, et osaleda siis tundus see lahe mõte. Siis matsin selle mõtte maha ja siis tuli Ott ja ärgitas mind sõitma. Täna, olles siin poodiumil ütlen ma, et see oli hea mõte. Oli lahe proovida seda autot, oli hea näha Rally Estoniat, mis on täiesti uuele tasemele läinud ja näha uskumatut hulka inimesi.“

R5 autode klassis olid pidurdamatud Oliver Solberg ja Aaron Johnston (Volkswagen Polo R5), kes lõpetasid absoluutarvestuses seitsmendana. Kõva heitlus käis aga selle klassi kolmanda koha peale, kui Rainer Aus ja Simo Koskinen (Škoda Fabia R5) hoidsid selja taga Eerik Pietarineni ja Juhana Raitaneni (Škoda Fabia R5). Vahe jäi lõpuks 2,2 sekundi peale.

Estonian Junior Challenge klassis, kus sõidetakse Ford Fiesta R2 autodega võidutsesid kaks sõitjat uute Fiesta R2 autodega. Ken Torn ja Kauri Pannas edestasid Roland Poomi ja Ken Järveoja 58,3 sekundiga ja Robert Virves ning Sander Pruul kaotasid klassivõitjatele 2.15,2, nende kasutuses oli eelmise põlvkonna Fiesta R2.

Shell Helix Rally Estonia kõik tulemused: https://www.rallyestonia.com/en/spectators/live/results/

Roland Poom ja Ken Järveoja said Rally Estonialt väga hea tunde, millega on hea minna Soome MM-rallile

Roland Poom ja Ken Järveoja. Foto: Raivo Remmelgas

Shell Helix Rally Estonia 2019 jätkus pühapäeval kuue kiiruskatsega ning kokku ootas võistlejaid 59,90 katsekilomeetrit. Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T19) alustasid koduse hooaja kõige tähtsama ralli viimast võistluspäeva Estonian Junior Challenge sarja ja Eesti meistrivõistluste klassi teiselt kohalt. Liidritest, kelleks olid Ken Torn – Kauri Pannas, jäid nad laupäeva järel maha 47,3 sekundiga.

Pühapäeva alustati Aiaste ja Prangli katsete topelt läbimistega ning kõigil neljal katsel näitasid Roland ja Ken oma võistlusklasside teist resultaati. Ralli viimase kruusakatsena sõideti Saverna katse, mis oli Shell Helix Rally Estonia punktikatseks. Sarnaselt laupäevaga võitsid just päeva viimase kruusakatse Poom – Järveoja ning pühapäeval teenisid selle eest ka punktikatse lisapunktid.
Tänavuse WRC Promotsiooniralli lõpetas Tartu linnakatse, mille järel suundusid võistlejad Tartu Raekoja platsil asunud poodiumile. Viimasel katsel Roland ja Ken enam suuri riske ei võtnud ning näitasid katse kuuendat aega.

15 kiiruskatse kokkuvõttes võtsid Eesti meistrivõistluste klassi EMV3 ja Estonian Junior Challenge arvestuse võidu Torn – Pannas. Poom – Järveoja jäid saarlastest 151,72 katsekilomeetri läbimise järgselt maha 57,7 sekundiga.

„Eile oli keeruline, aga õhtuks saime hoo ülesse ja päeva viimaselt kruusakatselt saime katsevõidu. Täna hommikul alustasime kohe hea tempoga ning tunne oli hea. Täna saime ka Estonian Junior Challenge arvestuses Powerstage katsevõidu. Kõige tähtsam on, et Soomeks on tunne päris hea. Saime siit palju ideid, et mida seadistuse osas teha, kui olud muutuvad ja see on väga hea. Kui vaadata meie Eesti meistrivõistluste ja MM-i seisu, siis MM-i osas on hetkel pointi rohkem suruda.
See kas saan ka Soome eel sama autoga Soome teedel testida, selgub järgmisel nädalal,“ võttis Roland Shell Helix Rally Estonia kokku.

Shell Helix Rally Estonia 2019 EMV3 klassi ja Estonian Junior Challenge arvestuse lõpptulemused

1.Torn – Pannas Ford Fiesta R2T19 1:28:15,7
2.Poom – Järveoja Ford Fiesta R2T19 +57,7
3.Virves – Pruul Ford Fiesta R2T 2:28,4

Rolandi ja Keni hooaeg jätkub kolme nädala pärast Soomes, kus 1.-4.augustini sõidetakse autoralli MM-sarja üheksas ja JWRC arvestuse neljas MM-etapp.

Varik ja Daiders pidid Saksamaa MM-etapil leppima 11. kohaga

Varik/ Daiders

Külgvankrite motokrossi maailmameistrivõistluste üheksas etapp toimus sel nädalavahetusel Saksamaal Stassbessenbachis. Avasõidu katkestamise tõttu pidid Kert Varik ja Lauris Daiders etapi kokkuvõttes leppima 11. kohaga.

Tänase avasõidu pidid Varik ja Daiders katkestama ning sellega olid lootused etapi kokkuvõttes kõrget kohta püüda kadunud. Teises sõidus said mehed aga näidata milleks nad suutelised on ja tulemuseks korralik neljas koht. Mõlemad sõiduvõidud läksid sarja liidritele Etienne Baxile ja Kaspars Stupelisele (Holland/Läti). Teise koha teenisid Arne Dierckens ja Robbie Bax (Belgia/Holland), kes olid sõitudes kolmas ja teine ning kolmanda koha Stuart Brown ja Josh Chamberlain (Suurbritannia), kes olid sõitudes neljas ja kolmas.

Sarja üldarvestuses on Varik ja Daiders pärast üheksandat etappi 207 punktiga seitsmendal kohal. Liidritena jätkavad Bax ja Stupelis (394 punkti).

Järgmine etapp toimub kahe nädala pärast Stelpe krossirajal Lätis.

Tanel Leok tuli Indoneesia MM-etapil 11. kohale

Tanel Leok Indoneesias

Motokrossi maailmameistrivõistluste kaheteistkümnes etapp toimus sellel nädalavahetusel Indoneesias Semarangi krossirajal. A1M Motorsport Husqvarna meeskonna sõitja Tanel Leok tuli teist etappi järjest MXGP klassis üheteistkümnendale kohale. Sarja kokkuvõttes tõusis Leok kuueteistkümnendaks.

MXGP klassi esimeses sõidus ei suutnud Tanel Leok sõidu alguses leida head rütmi ja hakkas kohe kiirematele aega kaotama. Esimese poole sõidust sõitis Tanel 13. kohal. Pärast kahe konkurendi kukkumist tõusis Leok üheteistkümnendaks ning sõidu lõpus püüdis ta kinni veel Honda tehasemeeskonna sõitja Brian Bogersi (Holland), kellest ta ka möödus. Finišisse tuli Leok lõpuks kümnendana. Leoki meeskonnakaaslane Andero Lusbo lõpetas sõidu 13. kohal. Sõitu juhtis algusest lõpuni sarja liider Tim Gajser (Honda, Sloveenia). Järgmised kaks kohta kuulusid šveitslastele, teisena lõpetas sõidu Arnaud Tonus (Yamaha) ja kolmandana Jeremy Seewer (Yamaha).

Teise sõidu algus kulgel Tanel Leokil sarnaselt avasõiduga kui Leok esimese poole sõidust 13. kohal sõitis. Sõidu edenedes hakkas ta oma ringiaegu parandama ning tänu sellele õnnestus kinni püüda 12. kohal sõitnud Brian Bogers. Mõned ringid enne sõidu lõppu suutis Leok hollandlasest mööduda ja sõidu 12. kohal lõpetada. Andero Lusbo tuli finišisse viieteistkümnendana. Kindla sõiduvõidu teenis järjekordselt Tim Gajser. Avasõidus kukkumise tõttu tulemuseta jäänud lätlane Pauls Jonass (Husqvarna) tegi sel korral väga hea esituse ja oli teine, Arnaud Tonus lõpetas sõidu kolmandana.

Etapi kokkuvõttes tuli Tanel Leok 20 punktiga üheteistkümnendanale kohale, Andero Lusbo oli 14 punktiga viieteistkümnes. Etapivõit läks 50 punktiga Tim Gajserile, teine oli 42 punktiga Arnaud Tonus ja kolmas 38 punktiga Jeremy Seewer. Sarja üldarvestuses tõusis Tanel Leok (132 punkti) tänase etapiga 16. kohale. Liider on 538 punktiga Tim Gajser, teisele kohale tõusis 365 punktiga Jeremy Seewer. Kolmas on veel 358 punktiga Antonio Cairoli, kuid tema sel hooajal enam rajale tule vigastuse tõttu.

MX2 klassi avasõidus võttis stardi järel liidrikoha enda kätte Thomas Kjer Olsen (Husqvarna, Taani). Talle järgnesid Jorge Prado (KTM, Hispaania) ja Tom Vialle (KTM, Prantsusmaa). Mõne ringi järel suutsid Prado ja Vialle taanlasest mööduda ning läksid oma teed. Vialle suutis Prado kannul pool sõitu sõita, kuid siis läks sarja liider temalgi eest ära. Prado võttis meeskonnakaaslase ees lõpuks 11 sekundilise võidu. Kolmandana tuli finišisse Thomas Kjer Olsen, kes edestas oma meeskonnakaaslast Jed Beatonit (Husqvarna, Austraalia) kahe sekundiga

Teises võistlussõidus tegi parima stardi Henry Jacobi (Kawasaki, Saksamaa), kuid üsna pea möödusid temast Jorge Prado ja Tom Vialle. Prado hakkas liidrikohal olles taas teistega vahet suurendama ja teise poole sõidust sai ta juba üsna lihtsalt võtta. Järgevatele kohtadele toimus suurem võitlus. Vialle hakkas sõidu keskel väsima ning talle jõudsid järele Calvin Vlaanderen (Honda, Holland) ning Maxime Renaux (Yamaha, Prantsusmaa). Mõlemad mehed möödusid Vialle´st ning hakkasid omavahel võitlema teise ja kolmanda koha peale. Sõidu lõpus oli värskem Renaux, kes möödus Vlaanerenist ning tuli teisele kohale. Avasõidus kolmas olnud Thomas Kjer Olsen kukkus stardikurvis ning pidi sõidu katkestama.

Etapi kokkuvõttes oli 50 punktiga esimene Jorge Prado. Teise koha sai 40 punktiga Tom Vialle ning kolmanda koha 36 punktiga Calvin Vlaanderen. Teise järjestikuse tiitli suunas on liikumas Prado, kellel on tänase etapi järel koos 544 punkti. Teisel kohal on 466 punktiga Olsen ja kolmandal kohal 366 punktiga Vialle.

Roland Poom – Ken Järveoja lõpetasid Rally Estonia avapäeva Estonian Junior Challenge teisel kohal

Roland Poom – Ken Järveoja. Foto: Raivo Remmelgas

Reede õhtul Tartu Raekoja platsil avatud Shell Helix Rally Estonia sai õiged võistluspöörded sisse laupäeva hommikul. Maailma esimese WRC Promotsiooniralli avapäeval sõideti üheksa kiiruskatset ning läbiti 91,82 katsekilomeetrit.


Laupäeva alustati Maaritsa ja Arula katsete topelt läbimistega ning Roland ja Ken näitasid nendel katsetel Estonian Junior Challenge arvestuses kolmel korral teist ja korra kolmandat aega.
Peale lõunat läbiti kahel korral nii Rüa, kui ka Puugi katse ning, kui hommikustel katsetel jäid Roland ja Ken katsevõiduta, siis päeva viimase kruusakatse võitsid just nemad ning teenisid sellega Estonian Junior Challenge arvestuses ühe lisapunkti.
Päeva lõpetas Ken Järveoja kodutänavatel sõidetud Elva linnakatse, mille Soome MM-ralliks valmistuvad Poom – Järveoja teisena lõpetasid.

Peale üheksat sõidetud kiiruskatset hoiavad Roland ja Ken Estonian Junior Challenge sarjas ja Eesti meistrivõistluste klassi EMV3 arvestuse teist kohta. Liidritest, kelleks on Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T19), jäävad Poom – Järveoja maha 47,3 sekundiga.

„Üldiselt oli päev ok, aga uue Ford Fiesta R2T19 autoga on siin kruusal olnud raske hakkama saada, sest pole varem sellega kruusal sõitnud. Muidu ok päev ja katsete kaotused pole Tornile väga suured olnud nii u. 0,3 sekundit kilomeetri peale ja läheb paremaks iga korraga,“ võttis Roland enne Elva linnakatset Tehvandi hooldusalas päeva kokku.

„Kuna ma pole konkreetse autoga kruusal varem sõitnud, siis on Rally Estonia meile enne Soomet juba väga palju juurde andnud. Hüpete peal olen aru saanud, et kuidas see auto lendab ja et ei pea hüppeid kartma. Siiski olen neid suuri hüppeid veidi peljanud, sest pean selle sama autoga võistlema ka Soome MM-rallil JWRC klassis, kuid auto hüppab ilusti ja tegelikult on väga fun. Oleme saanud proovida umbes viite või kuute erinevat seadistust nii, et kui Soomes on probleeme, siis on meil vähemalt kuskilt vaadata,“ jätkas Poom.

„Nendes kuivades ja siis ka vihmastes tingimustes on ajaliselt näha, et saan selle autoga vihmas paremini hakkama. Lähme pühapäeval rajale nagu ka täna, sest tahaks näha, mis toimib enne Soomet. Kui saame katsevõidu, siis näeme, et oleme õiges suunas liikumas. Hoolimata turvalisest ajavahest nii ees kui taga, me niisama läbi sõitma ei lähe pühapäeval ning kui tunne on hea ja tehnika toimib, siis tahaks ka katsevõite lisaks saada,“ tutvustas Roland oma Rally Estonia teise võistluspäeva eesmärk.

Pühapäeval sõidetakse Shell Helix Rally Estonial kuus kiiruskatset ning läbitakse 59,90 katsekilomeetrit. Rallit lõpetava Tartu linnakatse järel ootab võistlejaid ja fänne Tartu Raekoja platsis vinge finišipoodium.

Shell Helix Rally Estonia 2019 Estonian Junior Challenge järjestus peale SS9

1.Torn – Pannas Ford Fiesta R2T19 55:03,4
2.Poom – Järveoja Ford Fiesta R2T19 +47,3
3.Kasari – Müürsepp Ford Fiesta R2T +1:36,6

Ettearvamatu ja dramaatiline motoringrajapäev Audrus

Superbike start. Foto: Helen Urbanik

Vihm muutis RGB motoringraja Eesti MV ja Soome MV kolmanda etapi esimese võistluspäeva auto24ringil ettearvamatuks ja põnevaks, täis kukkumisi ja kordusstarte.

Võistluste stardis oli täna koguni 133 võidusõitjat. Kõik kvalifikatsioonisõidud sõideti hommikul ilusa ilmaga, kuid peale viimast, külgvankrite kvalifikatsiooni hakkas sadama. Ühtegi võistlussõitu ära ei jäetud, küll aga lühendati neid enamuses võistlusklassides ning kõik toimusid ka märjal rajal. See lõi kaardid sassi ja tõi sõitudesse ka palju põnevust, kuna hommikul kiireima ringi sõitnu ei pruukinud tingimata olla parim „vihmamees“. Võistlust katkestasid ka mitmed kukkumistest ja rajapuhastusest tingitud pausid.

„Väga imelik võistlus, stop and go, stop and go. Raske oli sõidurütmi sisse saada,“ ütles Superbike’ide sõidu võitja ja seni kõiki Soome MV etappe valitsenud soomlane Eeki Kuparinen (Kawasaki, TMK). „Täna on mul teine päev auto24ringil, alles harjun selle rajaga.“ Tema sõnul on rajal mõned head kurvid, kuid ka palju aeglaseid kurve ning ta ei saanud ratta seadistust päris selliseks, nagu oleks tahtnud ja rajale ideaalselt sobinud. Ometi suutis ta ennast muutlikes oludes 100protsendiliselt realiseerida, sõites välja nii kiireima kvalifikatsiooniaja kui võites mõlemad sõidud (ka peale kukkumisi tehtud kordusstardi). Eestlastest sõitis selles klassis parima kvalifikatsioonitulemuse 19 sõitja seas välja Mihkel Osula (Ducati, Vihur Motosport), kes peale kolmandat ringi aga esimeses kurvis kukkus. „Lihtsalt ei saanud sõita, nii metsikult peksis kogu aeg,“ kurtis noormees, kes pidi vihmarehvil mitmeid rajalõike läbima harjunust märksa madalama käiguga. Superbike’ide sõidu teise koha sai Tomi Kaartinen (Aprilia, HyMK) ja kolmanda Juha Kallio (BMW, IMK). Parima eestlasena oli Andry Blank (Kawasaki, Äksi MK) üheksas.

Külgvankritel olid Eero Pärm/Lauri Lipstok (LCR-Yamaha/Pärm Racing Team) kvalifikatsioonis kolmandad, kuid selgus, et poolvihmarehvi valik õhtuseks võistlussõiduks selginenud ilma ja kuivava raja puhul polnud õige otsus. „Mitte mingit pidamist,“ kurtis seitsmendaks platseerunud Pärm. „Aga homme on uus päev.“ Täiesti teisest maailmast olid võistluspaarid Tero Manninen/Joni Manninen (Kawasaki, HelRC) ja Timo Kallio/Jere Nuppula (Kawasaki, IMK), kes konkurentidel pikalt eest sõitsid, kuid nii nagu Manninenid stardist esimesena rajale läksid ei lasknud nad Kalliot/Nuppulat endast kuni finišini mööda. Kolmandaks tulid Markku Artiola/Pia Koskela (Yamaha, IMK).

Mini GP-100 starditootel. Foto: Helen Urbanik

Kõige nooremate võidusõitjate, Mini GP-100 klassis läksid sõitu alguses juhtima soomlased Alexandr Kyriakou (WCRC) ja Nooa Mälkia (HelRC). Neist esimene kukkus peale esimest ringi, kuid Mälkia vastu suutis kvalifikatsiooni võitja ja seni Eesti sõitudes kiireim olnud Hugo-Brent Freiman (Vihur Motosport) neile vastu astuda ja oma liidripositsiooni tagasi võidelda ning seda lõpuni hoida. Väga hea sõidu tegi Fred Erik Merivälja (Vihur Motosport), kellele tänane kolmas koht Mälkia järel oli selle hooaja esimene poodium.

Supersport 600 klassis pakkusid kvalifikatsiooni kolm kiireimat soomlast Kimi Patova (Yamaha, HyMK), Felix Nässi (Yamaha, HelRC) ja Peter Paloranta (Yamaha, VRT) rajal tõelise põnevusmängu. Juhtima läks Niko Tanskanen (Suzuki, IMK), kuid Nässi suutis nii Patovast kui üheksandal ringil Tanskanenist mööda sõita ja võitjana finišisse tulla. „Rada oli väga märg ja külm, kuid võistlus läks siiski hästi,“ ütles Nässi.

Classic ja Rahvaliiga klassi ühissõidus suutsid ajaloolistel mootorratastel kihutanud Urmo Kadakas ja Peeter Koval (mõlemad Vihuritel) tänapäevaste tsiklite sõitjatest kiiremad olla. Kuigi Kadakas ja Koval omavahel pea terve võistluse tihedat heitlust pidasid ning Koval korraks konkurendist ka möödus, oli finišis siiski esimene Kadakas. Sama tihe võidusõit käis ka Rahvaliiga kolmiku Martti Soidla (Yamaha, Vihur Motosport), Kaido Rebase (BMW) ja Danel Udu (Kawasaki) vahel, millest võitjana väljus Soidla.

Ülejäänud klasside võitjad: Jokamiesluoka (Soome) Harri Loponen (Kawasaki, TSMU); C1200 Jakov Burunov (Yamaha); C600 Alar Laidoner (Yamaha); Supersport 300 Eero Lehtiranta (KTM, WCRC); Moriwaki Cup (Soome) Akseli Putkonen (IMK); Retro Superbike (Soome) Raimo Kesseli (Kawasaki, MRC); B1200 Kristian Vaarmann (BMW); B600 Mairon Meius (Suzuki).

Pühapäeval, 14. juulil algavad võistlussõidud auto24ringil kell 11.

Võistluse täpsemad tulemused: https://speedhive.mylaps.com/Events/1692150

Ott Tänak ja Martin Järveoja valitsesid Shell Helix Rally Estonia avapäeva

Ott Tänak ja Martin Järveoja. Foto: Jaanus Ree

Ametliku WRC promotsiooniralli Shell Helix Rally Estonia esimene päev pakkus kuhjaga emotsioone ja kümned tuhanded pealtvaatajad katsete ääres said osa WRC sarja tippsõitjate omavahelistest heitlustest. Avapäeva kindlad valitsejad olid Toyota Gazoo Racing WRT sõitjad Ott Tänak ja Martin Järveoja, kes võitsid seitse katset üheksast. Otseülekanded Kanal 2 ja postimees.ee, WRC All Live ning 30 telejaama vahendusel jõudsid kümnete miljonite inimesteni.

Ott Tänak ja Martin Järveoja tegid Toyota Yaris WRC’ga kohe esimestel katsetel korraliku edu konkurentide ees sisse. Päeva jooksul seda kasvatati ja Elva linnakatse järel, mis oli päeva viimane katse, oli nende edu Hyundai Motorsport meeskonna Andreas Mikkelsen ja Anders Jaeger-Amland ees on 33,4 sekundit.

“Tihe päev on olnud. Palju oleme saanud hooldusalas käia ja samamoodi ilm on olnud päris muutlik. See on olnud paras väljakutse, aga ma usun, et oleme palju õppinud,” kommenteeris Tänak avapäeva.

Kolmandal kohal on Esapekka Lappi ja Janne Ferm Citroen Racing meeskonnast ja nende kaotus on 46,3 sekundit. Neljandad on M-Sport meeskonnast Elfyn Evans ja Scott Martin, kes teisel katsel maandusid ühelt hüppelt kehvasti ja vigastasid pisut autot. Nende kaotus liidritele on 1.09,2. Viies WRC meeskond on esmakordselt Hyundai i20 Coupe WRCga sõitvad Craig Breen ja Paul Nagle, kelle kaotus liidritele on 1.12,7. Esikuuiku lõpetavad R5 klassi liidrid Oliver Solberg ja Aaron Johnston, nendest vaid 6,4 kilomeetri kaugusel on Ford Fiesta WRCga sõitvad Markko Märtin ja Kristo Kraag.

Esikümne lõpetavad R5 klassi sõitjad. Selle klassi teised on Rainer Aus ja Simo Koskinen (Škoda Fabia R5), kes kaotavad Solbergile 1.09,5 ja edestavad eelmise aasta R5 klassi kiireimaid, Eerik Pietarineni ja Juhana Raitaneni (Škoda Fabia R5) 8,9 sekundiga. Üldarvestuse esikümne lõpetavad R5 autode neljandad, Teemu Suninen ja Jarmo Lehtinen uue M-Sport meeskonna Ford Fiesta R5 autoga, kes kaotavad Pietarinenile kolme sekundiga.

Estonian Junior Challenge klassis, kus sõidetakse esiveoliste Ford Fiesta R2 autodega on liidrid Ken Torn ja Kauri Pannas, nende edu Roland Poomi ja Ken Järveoja ees on 47,3 sekundit. Kolmandad on Robert Virves ja Sander Pruul.

Pühapäeval sõidetakse Shell Helix Rally Estonial kuus kiiruskatset. Ralli viimane katse on Tartu linnakatse, millele järgneb kohe algusega kell 16.00 finišipoodium, mille asukoht on Tartus Raekoja platsil.

Jörgen-Matthias Talviku tegi juunioride MM-i kvalifikatsioonis väga hea tulemuse

Foto: Jaan Saluste

Sel nädalavahetusel toimuvad Itaalias juunioride maailmameistrivõistlused motokrossis, kus Eestit esindavad tänavu 7 noort sõitjat. Eestlaste parima tulemuse eest vastutas Pietramurata krossirajal toimuva noorte suurvõistluse kvalifikatsioonis Jörgen-Matthias Talviku, kes saavuatas 125cc klassis oma grupis teise koha.

Masinaklassis 125cc klassis oli meie sportlastest finaalipääsmeid jahtimas Jörgen-Matthias Talviku (Husqvarna), Meico Vettik ja Martin Michelis (mõl KTM), kes sõitsid ka kõik ühes grupis. Talviku tegi oma kiireima ringiaja kvalifikatsiooni esimeses osas ning see oli niivõrd hea, et sessiooni lõpus oli ta teine. Vettik näitas samuti head kiirust ja tema aeg oli alguses 3., kuid hiljem mõned konkurendid sõitsid kiirema aja ning eestlane oli 6. Michelis, kes kukkus sõidu jooksul, oli 32. ning kahjuks oli ta kukkumisest saadud põrutus nii tugev, et ta lohutussõitu, kust sai ka veel finaali, ei läinud. Kvalifikatsiooni kiireima aja sõitis välja Euroopa meistrivõistluste liider itaallane Mattia Guadagnini (Husqvarna).

85cc klassis oli stardis neli eestlast Mikk-Martin Lõhmus, Mark Peterson, Richard Paat ja Romeo Pikand (kõik KTM). Otse finaalidesse sõitis end kvalifikatsioonist Lõhmus, kes oli A grupis 18. Samas grupis sõitnud Peterson ja Paat näitasid vastavalt 25. ja Paat 32. aega ning pidid lohutussõidust finaalipääset lunastama minema. B grupis sai Pikand kirja 26. aja ning tema liitus kaasmaalastega lohutussõidus. Selles tegi hea alguses Peterson, kes sõitis alguses esikümnes, kuid kukkumine langetas ta palju taha poole ning ta oli 21., Paat lõpetas sõidu 22. ja Pikand 25. kohal.
Kvalifikatsiooni kiireim oli kohalik Valerio Lata (KTM).

Finaalsõidud sõidetakse täna, live tulemusi saab jälgida aadressil www.mgmtiming.it/mgmlivewmxj.html ja detailsemaid tulemusi ning kokkuvõtteid http://results.mxgp.com/mxgp/standings.aspx valides ülemisest keskmisest rippmenüüst FIM Junior Motocross Championship.

Pages