Motorsport.ee

Tapa Traiel 2020 jooksvad tulemused

04.07.2020 Tapa EMV1 jooksvad koondtulemused
https://tinyurl.com/2020TapaEMV1-koond

04.07.2020 Tapa EMV1 jooksvad katsete tulemused
https://tinyurl.com/2020TapaEMV1-katse

05.07.2020 Tapa EMV2 jooksvad koondtulemused
https://tinyurl.com/2020TapaEMV2-koond

05.07.2020 Tapa EMV2 jooksvad katsete tulemused
https://tinyurl.com/2020TapaEMV2-katse

Andmed uuendatakse 5 minuti tagant. Vajalik leht uuesti laadida.

Toilast saab nädalavahetusel motokrossi pealinn

Sellel nädalavahetusel kolib krossikaravan Toila lähistele Pühajõe motokeskusesse, kus saab näha kahel päeval tippmotokrossi.

Laupäeval kihutavad Pühajõe huvitaval rajal soolotsiklid ning seda MX A Eesti karikavõistluste ja Harrastajate TOP200 sarja kolmandal etapil. Pühapäeval jagavad aga samal rajal Castrol Eesti motokrossi meistri- ja karikavõistluste punkte külgkorvid ja quadracerid, kus on rajal Eesti ja lähiriikide parimad sõitjad eesotsas eelmise aasta külgkorvide MM-i kuuenda mehe Kert Variku ja quadide viimase kolme aasta Euroopa meistri Kevin Saarega.
Seoses sellega, et Karksi-Nuias jäi Castrol EMV külgkorvide ja quadide etapp ilmastikutingimuste tõttu ära ning sealt klubid oma aastaarvestusse punkte ei saanud, otsustas EMFi krossikomisjon, et antud etapp asendatakse just eeloleval pühapäeval toimuva Toimuva etapiga. Ehk siis Toilast koguvad sõitjad oma ka oma klubidele väärtuslikke punkte, kuna kolm parimat EMFi klubi saavad hooaja lõpus korralikud rahalised auhinnad.

Laupäevasele võistlusele registreerunud sõitjate ja ajakavaga (asub lingil “Juhend”) saab tutvuda aadressil:
https://msport.ee/events/toila-motokross/

Pühapäeva sama info on leitav lehelt:
https://msport.ee/events/castrol-motokrossi-emv-toila-etapp/

Pirital avati Lembit Teesalule pühendatud pink

Jüri Raudsik (vasakul) ja Lembit Teesalu Foto: Karli Saul

Teisipäeval avati Pirital Kose-Kloostrimetsa ringraja stardi-finiši kohas Kose tee ja Haljas tee ristmikul nimeline pink Eesti mootorispordilegendile Lembit Teesalule.

29. juulil oma 75. sünnipäeva tähistanud Lembit Teesalu võitis oma karjääri jooksul kokku 17 Kalevi Suursõitu ning triumfeeris erinevates masinaklassides 21 korda Nõukogude Liidu meistrivõistlustel. Lisaks tuli ta Balti meistriks kolmel ja Eesti meistriks 15 korral.

Pingi idee autoriks on Teesalu kuulsaim õpilane Jüri Raudsik, kellega Teesalu jagab Kalevi Suursõitude võitude rekordit tsiklitel, kuid erinevalt Raudsikust võitis Teesalu sama võistluse ka kaks korda vormelitel.

Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon tänab Tallinna linna ja Pirita Linnaosa valitsust koostöö eest pingiidee realiseerimisel.

Normak-Kasesalu ja Saar võidukad Tihemetsa EMV etapil

Markus Normak ja Karl-Markus Kasesalu. Foto: Rauno Kais

Täna peeti Tihemetsa lähistel Lauri krossirajal Castrol Eesti motokrossi meistrivõistluste teine etapp külgkorvidele ja quadidele. Kolmerattalisel said hooaja esimese etapivõidu Markus Normak ja Karl-Markus Kasesalu ning neljarattalistel jätkas võitudejada Kevin Saar.

Külgkorvidel võitis esimese finaalsõidu stardi juba kvalifikatsioonis kiireima ringiaja teinud eelmise aasta MM-i kuues mees Kert Varik, kellel tänavu uueks korvimeheks soomlane Lari Kunnas. Alguses püsisid nende tuules Markus Normak ja Karl-Markus Kasesalu (Zabel, MK GasGas), kuid mida aeg edasi, seda suuremaks esiduo vahe kärises ja Varik-Kunnas (WSP Husqvarna, AYR Racing Team) võtsid sõidust lõpuks kindla võidu. Sõidu teises pooles pidid Normak-Kasesalu teist kohta kaitsma Gert Gordejevi ja valitseva maailmameistri lätlase Kaspars Stupelise vastu ning noorte meest närv pidas vastu ja nad lõpetasid paari sekundilise eduga Gordejev-Stupelise (Husqvarna, RedMoto Racing) ees teisena.
Teist sõitu asusid taas juhtima Varik-Kunnas, kuid avaringil ütles nende tsikli elektroonika üles ning mehed pidid raja äärde jääma. Terve sõidu heitlesid võidule Normak-Kasesalu ja Gordejev-Stupelis, kes kihutasid ratas rattas konkurentidelt eest ning võitsid teisi lõpuks vähemalt ringiga. Gordejev-Stupelis survestasid liidreid, mis suutsid, aga Normak-Kasesalu ei vääratanud ka seekord ning võtsid napi võidu.
Kahe sõidu kokkuvõttes võitsid etapi seega Normak-Kasesalu, teised olid Gordejev-Stupelis ning kolmandad Läti vennad Jurgis ja Andris Macks.

Quad Open klassis näitas taas teisest maailmast tempot viimase kolme aasta Euroopa meister Kevin Saar (Yamaha, Pärnu MC), kes kadus konkurentidelt eest juba avaringil. Hoolimata sellest, et noormees teenib aega kaitseväes ja ei saa tavapäraselt treenida, oli tema tempo selline, et Keviniga mahtusid avasõidus samale ringile ainult kaks konkurenti ning viimases pelgalt üks. Etapi kokkuvõttes saavutas teise koha sõidud 2. ja 3. kohal lõpetanud Saare klubikaaslane Joosep Eesmäe (Honda) ning poodiumi madalaimale astmele tõusis kohaliku Tihemetsa motoklubi sõitja Janno Oja (Yamaha), tema oli sõitudes vastavalt 3. ja 4.
Samades sõitudes osalenud vanusegrupis 35+ sõitsid end seekord esikolmikusse Kardo Saarmann (Honda, Pärnu MC), Rene Kaseste ja Varbo Vingissaar (mõlemad Yamaha).

Joosep Eesmäe (115), Kevin Saar (311), Janno Oja (9). Foto: Rauno Kais

Quad Junior arvestuses sai oma esimese võidu selles klassis eelmise aasta Quad 100 meister Tanel Põdra (Husqvarna, Pärnu MC), kellele järgnesid Karl Robin Rillo (Yamaha, RedMoto Racing) ja Virgo Mitt (Honda, Paikuse MK).
Koos noortega rajal olnud veteranide arvestuses võtsid kaksikvõidu Sõmerpalu motoklubi sõitjad Rene Tarend (Yamaha) ja Olari Saarme (Husqvarna) ning poodiumi madalaimale astmele tõusis Mark Saar (Kawasaki, RedMoto Racing).

Quad 100ste läks aga kolmikvõit Lätti Markuss Augustovskisele (KTM), Karlis Straubergsile ja Martins Puhalskisele (mõlemad Honda). Väikseimas meistrivõistluste klassis ATV Lapsed võtsid meie lõunanaabrid aga kaksikvõidu, kui esimeseks tuli Roberts Trautmanis ja teiseks Roberts Valdmanis (Apex). Lätlaste peo kolmikvõidule rikkus parima eestlasena Argo Algma (Apex, Linnamäe MK), kes tuli poodiumi madalaimale astmele.

Eesti karikavõistlustel võistlevate külgvankrite veteranide nooremas 45+ arvestuses oli esikolmik sama, mis Pärnuski, kui parimateks osutusid Renee Reinu/ Teet Eier (KTM, Kohila Motospordiklubi), teise koha said Argo Põldsaar/ Ruslan Talf (KTM, Kohila Sidecar Cross Team) ja kolmanda Erik Vahter/ Jüri Saan (Husqvarna, Kose AMK).
Eakamate 55+ parimaid olid Märt Arula/ Sten Niitsoo (Husqvarna, Kose AMK), kellele järgnesid Sverre Lamp/ Indrek Aljes (KTM, Saku MK) ning lätlased Andris ja Karlis Bickovskised (MTH).
Veteranidega koos sõitsid ka naised ja Retro klassid, kus esimestes võidutsesid Katrin Põldma/ Rain Vaikmäe, teiseks tulid Diana Pruks/ Kristo Aasma (mõlemad KTM, MK D&T) ning kolmandaks 100-protsenti õrnema soo esindajatest koosnenud tiim Kärolin ja Krislin Klemm (KTM, AYR Racing Team).
Retrosid käis rajal seekord üks ekipaaz Ants ja Ahti Siimumäe (CZ).

Külgkorvide ja quadide Castrol Eesti motokrossi meistrivõistlused jätkuvad juba nädala pärast 9. augustil Toilas Pühajõe krossirajal.

Tihemetsa tulemused: https://speedhive.mylaps.com/Events/1786995

EMV seisud: https://speedhive.mylaps.com/Organizations/23942/Championships

Karro ja Talviku võidutsesid Türi EMV etapil

Matiss Karro (91), Tanel Leok (17), Karel Kutsar (132), Andero Lusbo (62), Juss Laansoo (942). Foto: Rauno Kais

Castrol Eesti motokrossi meistrivõistluste kolmas etapp soolotsiklitele sõideti augustikuu esimesel päeval Türi lähistel asuvas Kihli motokeskuses. Kuninglikus MX1 klassis võttis etapivõidu lätlane Matiss Karro ja MX2 klassis oli parim Jörgen-Matthias Talviku.

MX1 klassi avasõitu asus juhtima kvalifikatsiooni kiireim lätlane Matiss Karro (Husqvarna), keda seirasid Tanel Leok (Husqvarna, Sõmerpalu MK), Karel Kutsar (KTM, Sõmerpalu MK), Andero Lusbo (Husqvarna), Gert Krestinov (Honda, Motoextreme) ja teised. Sõidu keskel möödus Kutsar Leokist ning vahepeal oli ka Krestinov Lusbost mööda saanud ning veidi hiljem tõusis noormees ise ka Leoki ette kolmandaks. Karro kontrollis sõitu, kuid Kutsar tegi korralikku tempot ja vähendas liidriga vahet, aga sellest jäi veidi väheks ja lätlane võttis kindla võidu. Kutsar ületas lõpujoone teisena, Krestinov kolmandana ja Leok neljandana.
Teine sõit algas sarnaselt esimesega, kui Karro haaras esikoha ning tegi Leokiga väikse vahe sisse. Krestinov tõusis peagi kolmandal kohal olnud Lusbost mööda, kuid tehniliste probleemide tõttu pidi ta pika boksipeatuse tegema ning oli lõpuks 12. Leok ei lasknud Karrol terve sõidu jooksul kergelt hingata, kuid lätlane kontrollis olukorda ja võitis sõidu. Enamus sõidust kolmandana sõitnud Lusbo pidi mõned kurvid enne finišit Kutsarile alla vanduma ja nii tuli tal neljanda kohaga leppida.
Kahe sõidu kokkuvõttes võttis Türilt maksimumpunktid Karro, tänu teise sõidu tulemusele oli teine Kutsar ja Leok oli kolmas. Rajal käis ka üle aastate Juss Laansoo (Honda, HRC Eesti Racing Team), kes eriti enam sõidutrenni ei tee, kuid hoolimata sellest nautis head krossipäeva ja oli kokku lausa kuues.
Kuna meistrivõistluste senine liider Harri Kullas ei saa suure tõenäosusega Inglismaal võistlemise tõttu tänavu enam Eestis sõita ja oli juba Türi etapi ajal Eestist ära, siis naasis liidrikohale avaetapil võidutsenud Karro (131 punkti), kellele järgnevad Lusbo (107 p) ja Gert Krestinov (106 p).

MX2 klassis asus esimest sõitu juhtima sellel hooajal kõik etapid võitnud Jörgen-Matthias Talviku (Husqvarna, Pärnu MC), keda asusid jahtima kvalifikatsiooni kiireim kodurajal võistelnud Meico Vettik (KTM, KTM Racing Estonia), Egert Pihlak (KTM, Motoextreme) ja valitsev Eesti meister Priit Rätsep (Honda, HRC Eesti Racing Team). Vettik ahistas esimestel ringidel kõvasti Talvikut, kuid liider ei vääratanud ning püsis esimesena ruudulise lipu langemiseni. Rätsep sai tänu Vettiku apsule konkurendi kätte ja tõusis ise teiseks, kus ta püsis ka Vettiku ees sõidu lõpuni.
Teises stardis oli parim kodupubliku rõõmuks Vettik, kellele järgnesid Rätsep ja Talviku, kes juba esmalt avaringil Rätsepast möödus ja mõned ringid hiljem ka Vettikust. Esitrio sõitis väikeste vahedega enamus sõidust, kuid kuna keegi möödasõite ei teinud, siis oli järjekord lõpujoonel Talviku, Vettik ja Rätsep.
Etapivõidu võttis seega Talviku, teine oli tänu teisele sõidule Vettik ja kolmas Rätsep. Meistrivõistluste kindla liidrina jätkab 147 punktiga Talviku, teine on Türil nii sõitudes kui kokku neljas olnud Kutsar (116 p), kes edestab Rätsepa ühe punktiga.
Koos MX2 klassiga rajal olnud MX125 klassi etapivõidu saavutas soomlane Sampo Rainio (Husqvarna, Tihemetsa MK) Romeo Karu (Husqvarna, VKJ Racing) ja kaasmaalase Kasimir Hinderssoni (KTM) ees.

Jörgen-Matthias Talviku. Foto: Rauno Kais

85cc klassis heitlesid esikohale mõlemas sõidus Joosep Pärn (KTM, Pärnu MC) ja Tristan Uiga (Husqvarna, Motoextreme). Kui esimeses suutis Uiga konkurenti napilt edestada, siis teises tuli noormehel sõiduviga ning esimene oli Pärn, kes pälvis ka tänu sellele etapivõidu. Kahe sõidu kokkuvõttes oli kolmas mõlemas sõidus sama koha saanud Romeo Pikand (KTM, Viljandi VMK).

Kõige väiksemas 65cc klassis jätkas võitudejada Gregor Kuusk (Husqvarna, RedMoto Racing), kes võitis ülivõimsalt mõlemad sõidud. Teise koha sai hea sõidu teinud Travis Leok ja kolmanda esimest aastat 65stel võistlev Lucas Leok (mõlemad Husqvarna, Sõmerpalu MK) ning seda teise sõidu heale esitusele, kus ta oli kolmas.

Veteranide meistrivõistluste etapi võitis Urmas Heliste (Husqvarna, Kagu MK) Allan Vierlandi (Yamaha, SK Yamaha Keskus) ja Avo Härmi (Yamaha, Kohila Motospordiklubi) ees. Eakamad 50+ sõitsid kohalikele karikatele ja seal sõitsid end esikolmikusse Aivo Rabbi (KTM, Paikuse MK), Argo Laherand (Yamaha, MK Lääne) ja Priit Laur (Kawasaki, Linnamäe krossiklubi).
Koos veteranidega rajal olnud naistest võitis sarnaselt Karksi-Nuia ja Pärnu võistlustele Leedu neiu Adrija Skudutytele (KTM), kellele järgnesid vigastusepausilt naasnud Kadri Ehamäe (Yamaha, RedMoto Racing) ning võitja õde Agilija (KTM).

Eesti karikavõistluste arvestusse kuulunud MX Hobi klassis võidutses seekord Asko Lihtsa (KTM, KTL Racing)), teise koha sai Timmo Mõts (Husqvarna, Sõmerpalu MK) ja kolmanda Marken Sonn (Husqvarna, Kose AMK).

Castrol Eesti meistrivõistlused jätkuvad juba homme, aga seda juba Tihemetsas, kus on rajal külgvankrid ja quadid.

Türi etapi tulemused: https://speedhive.mylaps.com/Events/1786988

Castrol EMV punktiseisud: https://speedhive.mylaps.com/Organizations/23942/Championships

Rally Estonia rallipasside müük algab 4. augustil

Foto: Jaanus Ree

Esmakordselt Eestis toimuva FIA autoralli maailmameistrivõistluste etapi Rally Estonia rallipasside müük algab teisipäeval, 4. augustil kell 10.00 Rally Estonia kodulehel www.rallyestonia.ee.

Urmo Aava, Rally Estonia direktor: „Tänavuse ralli üks suur väljakutse on kindlasti pealtvaatajad ja neile loodud võimalused rallile kohapeal kaasaelamiseks. Meie esmane eesmärk on viia COVID-19 haigusesse nakatumise riskid nulli ja selleks oleme töötanud välja ralli nädalavahetuseks 16 erinevat rallipassi gruppi, mis tagab selle, et pealtvaatamisalas olevate inimeste arv on piiratud kuni 1000 inimesega. Alad on valitud selle arvestusega, et 1000 inimest saaksid järgida hajutuse reeglit. Oleme pealtvaatamisalade ja publiku arvu osas teinud koostööd riigi poolt loodud erikomisjoniga, kuhu kuuluvad erinevate ametite esindajad. Samas oleme nende alade osas võtnud arvesse ka nende atraktiivsuse pealtvaataja seisukohast ehk järgime juba varasemalt alustatud mudelit, et Rally Estonia pealtvaatamisalad on turvalised ja vaatemängulised. Mõistame, et esmakordselt Eestis toimuv WRC etapp on midagi sellist, mida iga rallifänn tahab oma silmaga näha. Turvalise tuleviku nimel peame tegema kitsendusi ja loodame siin kõigi mõistvat suhtumist. Alternatiivne võimalus on rallit jälgida otseülekannetes kas Postimees Grupi kanalite ja väljaannete vahendusel või WRC All Live otseülekannete kaudu.“

Rallipasside pakettide ja täiendava infoga saab tutvuda siin: https://www.rallyestonia.ee/pealtvaatajale/rallipassid/rallipassid2020/

Koroonaviirusest tingitud reeglite ja kitsenduste tõttu on tänavusel Rally Estonial rallipasside arv piiratud. Kokku tuleb müüki 16 000 rallipassi, mis on jagatud ära 16 grupi vahel. Igas paketis tuleb müügile 1000 rallipassi, iga rallipassi grupi pääsmega saab nädalavahetuse jooksul jälgida rallit 5 pealtvaatamisalas, osadel gruppidel on nende hulgas ka Tartu ERMi Service Park külastus.

Rallipass on isiklik ja seotud inimese isikukoodiga, ühe isikukoodi kohta müüakse üks rallipass. Üks inimene saab ära osta ka rallipassid oma seltskonnale, selleks on vaja eelnevalt kokku koguda seltskonnas olevate inimeste isikukoodid. Ostuprotsessi jooksul on vaja sisestada kõikide rallit külastavate isikute nimed ja isikukoodid, mis seotakse rallipassiga. ID-kaardi ega Mobiil-ID’ga sidumist ja autentimist ei ole vaja teha.

Iga auto kohta peab olema üks autopääse. Ilma autopääsmeta ei ole võimalik parkida pealtvaatamiskohtade läheduses asuvatesse parklatesse.
Palume aegsasti oma seltskonnaga panna paika plaan, millist rallipassi gruppi sooviksite osta ja kindlasti ka teine eelistus, kui esimene eelistus peaks läbi müüdama. Rallipassi grupid on koostatud selliselt, et jõuaksid oma seltskonnaga ilma kiirustamata kõiki grupile ette nähtud alasid rallinädalavahetuse jooksul külastada.

On väga oluline teada, et ilma rallipassita rallit jälgima ei pääse. Palume tungivalt mitte tulla ürituse toimumispiirkonda ilma rallipassita. Palve eiramine võib seada ohtu ürituse toimumise.

Rallipass maksab täiskasvanule 65€, lapsele 7-12 eluaastat 15€ ning lapsele 0-6 eluaastat on rallipass tasuta. Igal täiskasvanul ja lapsel olenemata vanusest peab olema oma isiklik rallipass. Autopääse maksab 10€. Üritusel kohapeal ei müüda katsepileteid, rallipasse ega autopääsmeid.

Rallipasse toimetatakse kohale kontaktivabalt ja ainult Omniva Baltikumi pakiautomaatidesse.

Loome üheskoos ohutu ja turvalise ralli kõikidele – ära tule rallile haigena, liigu oma grupis, püsi oma grupis, desinfitseeri, kanna maski, ära sotsialiseeru!“

Rally Estonia on esmakordselt Eestis toimuv FIA autoralli maailmameistrivõistluste etapp, mis sõidetakse 4.-6. septembril Tartu, Otepää, Elva, Kanepi ja Kambja teedel.

Eestlased riisusid koore Lätis alanud Eesti supermoto meistrivõistlustelt

Eiki Kunder. Foto: Oleg Ernik

Möödunud nädalavahetusel anti stardipauk selle aasta supermoto Eesti meistrivõistlustele ja seekord sõideti esimesed etapid meie lõunanaabrite juures, kus päevane temp tõusis kahel päeval kohati kuni 27 kraadi.

Kõige kiiremas S1 klassis olid klass omaette Patrick Pals ja Eero Madisson. Laupäeval võis näha nende kahe vahel tuliseid duelle, kus selgelt jäi peale siiski Eero Madisson (Almaca Motosport), kes isegi peale esimeses sõidus toimunud kukkumist suutis Palsile järgi jõuda ja temast mööduda. Teine sõit lõpetati samamoodi nagu ka päeva kokkuvõte ehk siis Maddisson esimene, Patrick Pals (Vihur Motosport) teine ja Alex Vetkin (Almaca Motosport) kolmas.
Pühapäeval sobis rada paremini Patrickule, kuid esimeses stardis kihutas etteotsa siiski Madisson, Pals üritas küll terve sõit Eerost mööduda, kuid tehniline ja libe rada tegid selle väga raskeks. Krossilõigult maha tulles pidurdas Madisson hoo nii maha, et kahjuks sõitis Pals talle tagant otsa ja suretas tsikli välja ning sellega oli ka antud duell läbi. Finišilipu alt sõideti läbi Madisson, Alex Vetkin ning Pals. Teises stardis maadles Pals tsikli tehniliste probleemidega ning kahjuks tuli sõit katkestada. Päeva kokkuvõttes esimene koht Eero Madisson, teine Vetkin ning kolmandaks tõusis Niks Apfelbaums Lätist.

Open klassis startisid eestlastest Karl Takk (Almaca motosport) ja Egert Põld (Äksi38Team). Esimesena nimetatu oli eestlastest parem, kes tegi mõlemal päeval hullumeelseid möödumisi, ning kui teised pidurdasid, siis tema andis gaasi omakorda juurde. Vastutasuks Karlile laupäeval teine ja pühapäeval neljas koht. Egert oli vastavalt laupäeval 14. ja pühapäeval 13.

Klassis SM65 junior võtsid mõlemal päeval omavahel mõõtu Äksi39Team motoklubi tütarlaps Rita Liisa Mooses ning Almaca motosport kasvandik Travis Siilak. Travis, kes seekord sõitis esimest korda slikkidega, oli just krossilõigul Rita Liisast tunduvalt aeglasem, kuid tüdruk jällegi aeglasem asfaldil. Seega sõideti ühte aega ja vahetati pidevalt kohti ning laupäeval võitis esimese sõidu Rita Liisa, kuid teises sõidus jäi peale Travis, mis tähendas, et päeva kokkuvõttes oli esimene Siilak, teine Mooses ja kolmas lätlane Kristians Baltus. Pühapäeval oli kõik peegelpildis ehk siis Travis võitis esimese sõidu ning Rita Liisa oli parem teises, seega kokkuvõttes esimene Rita Liisa, teine Travis ning kolmas jällegi Baltus.

Superquad klassis oli Roman Mägi esimesel päeval neljas, kellele järgnesid teised eestlased Rando Rannusalu ning Viljar Värat. Pühapäeval jäi tehniliste probleemide tõttu sõitudest eemale Mägi, Viljar värat tõi siiski kastanid tulest välja saades kolmanda koha, Rannusalu oli pühapäeval neljas.

Ainult asfaldiklassides, kus alustame kõige pisematest ehk siis SM50 klassis, oli seekord võitmatu mõlemal päeval Äksi motoklubi sõitja Robin Robert Mooses. Esimesel päeval järgnesid talle omavahel kõvasti mõõtu võtnud Caspar Vetkin (Almaca) ning Steven Eugen Tiitso, neljandaks sõitis end tütarlaps Meribel Kask (Vihur), kes peaaegu iga stardi taskusse pistis. Viies oli Kenneth Simulask (Vihur). Pühapäeval järgnesid Robinile seekord omavahel kohad vahetanud Tiitso ja Vetkin, neile järgnesid omakorda Kask ja Simulask.

SM65 klassis ei ole see aasta leidunud vastast ALmaca Motospordi noorsportlasele Mathias Vetkinile (Almaca), kes võttis mõlemal päeval kindlad esikohad. Loodetavasti on oodata järgmistele EMV etappidele kiireid Venemaa sõitjad, kellega Mathiasele väga sobis mõõtu võtta eelmisel hooajal. Vetkinile järgnesid laupäeval Kristjan Erich Luhaäär (Almaca) ja Remy Raid (Äksi), neljas oli Otto Reinhard Viks, viies Henry Järv (Äksi) ning kuues Martha Koort (Almaca). Pühapäeval järgnesid Vetkinile Järv, Luhaäär, Viks, Raid ja Koort.

Klassis S4 näitas laupäval oma paremust vanameister Sven Simulask, kes sai stardis hästi minema ja kattis osavalt mõlemad sõidud konkurentide rünnakute eest. Parima eestlasena järgnes talle kokkuvõttes kolmanda kohaga lõpetanud Eerik Madisson (Almaca), Eiki Kunder oli kümnes. Pühapäeval liitus S4 klassiga ka eelmise aasta Eesti meister nooruke Alex Vetkin, kes see aasta teeb tegusid juba kõige kiiremas S1 klassis. Alex tegi seda, mida oskab kõige paremini, ehk siis olla üks kiiremaid sõitjaid Baltikumis asfaldil, teisel kohal lõpetanud Simulask jäi Vetkinist finišijoonel maha koguni 33 sekundiga ja nii mõlemas sõidus. Kokkuvõttes Vetkin kindel esimene, Simulask teine, Madisson seekord neljas ning Kunder 12.
Eesti supermoto meistrivõistlused jätkuvad 1. augustil esmakordselt Põltsamaa kardirajal.
15. augustil oodatakse kõiki supermoto huvilisi Aravete kardirajale, kus toimub Eestis midagi esmakordset ehk siis 100 ringi kestvussõit supermotos.

Eero Remes oli ka Enduro GP Estonia teisel päeval kiireim

Eero Remes. Foto: Kaido Kull

Täna lõppes Saaremaal Eesti meistri- ja karikavõistluste teine etapp, Enduro GP Estonia, kus päeva kiireima aja 36.20,5 sõitis taas kolmekordne maailmameister Eero Remes.

Enduro GP Estonia teisel võistluspäeval läbisid osalejad kaks 80-kilomeetrist ringi, millel oli kaks enduro-, üks krossi- ja üks ekstreemne publikukatse Kuressaare kesklinnas.

“Rajad läksid teisel päeval mõnusalt auku ja raskeks, nagu peab,” ütles võistluse peakohtunik Tamo Toodo. “Aga sõitjatel olid ikka näod naerul. Kõik võistluspäevad õnnestusid ja sujusid hästi. Saime ka palju kogemusi, mida tuleval aastal enduro MM-i korraldades paremini teha,” lisas ta.

Remes võttis lisaks üldvõidule esikoha ka klassis E 1, edestades kaasmaalasi Roni Salini (Husqvarna) ja Jarkko Tyni (TM).

Remese meeskonnakaaslane Johansson MPE Racingust Priit Biene (RedMoto Racing, Yamaha) oli soomlase Eemil Pohjola (Honda) järel ka täna E 2 klassis teine. “Rajad läksid tänase päevaga väga auku,” ütles Biene. “Pingutasin, et olla oma koha peal ja hoidsin normaalset hoogu, aga hullu panema ei hakanud.” E 2 klassis oli kolmas Eetu Puhakainen (TM).

Klassis E 3 pressis oli esikolmik ka täna Antti Hänninen (Soome, Husqvarna), Elary Talu (Sõmerpalu MK, KTM) ja Ossi Halonen (Beta).

Ülejäänud klasside võitjad: E 40+ Mika Karma (Soome, Husqvarna); E Juunior 16+ Tiitus Enjala (Soome, Yamaha); Hobi 4T Toomas Palmissaar (Pärnu Motoclub, KTM); Hobi 2T Timo Hermlin (Sõmerpalu MK, Husqvarna); V 50+ Sami Ikonen (Soome, KTM); E Women Hanna Anton (Sõmerpalu MK, Husqvarna); V 60+ Juha Piironen (Soome, KTM); Algajad 4T Sami Puhakainen (Soome, TM); Algajad 2T Nico Pirskanen (Soome, Husqvarna); Kärnataja 4T Priidik Vesi (RedMoto Racing; KTM); Kärnataja 2T Jouni Ahokas (Soome, Beta).

Kokku osales Enduro GP Estonial ligi 100 võistlejat, neist paljud soomlased ja sõitjad Balti riikidest.

“Tahan väga kiita korraldusmeeskonda, kes on võistluse toimumise nimel siin Saaremaal nädal aega pingutanud,” ütles Enduro GP Estonia peakorraldaja Veiko Biene. “Samuti tänan südamest Saaremaa valda toetuse ja saarlasi mõistva suhtumise eest.” Enduro Eesti meistri- ja karikavõistluste etapp korraldati Saaremaal esmakordselt ning suur osa võistluse melust nagu osalejate avaparaad ja autasustamine toimus otse Kuressaare kesklinnas.

Enduro maailmameistrivõistluste etapp toimub Saaremaal 2021. aastal.

Võistluse tulemused: www.enduro.ee

Eesti meistrivõistluste avaetapi klassis Superbike võitis Ville Valtonen

Ville Valtonen. Foto: Edgar Seemendi

Tänane klassi Superbike võistlussõit Eesti meistrivõistluste avaetapil sai ootamatu lõpu: kvalifikatsioonis kiireima aja sõitnud Hannes Soomer (Enos Motorsport, Yamaha) ei suutnud lahendust leida tehnilistele probleemidele ning võitjana tuli finišisse soomlane Ville Valtonen (Yamaha).

Soomer osales Superbike’ide sõidus oma 600-kuubikulisel väikesel MM-sarja treeningtsiklil ning sõitis sellest hoolimata välja kiireima ringiaja 1.14.196. Kvalifikatsiooni teise tulemuse teinud Valtoneni aeg oli 1.14.977.

Soomer sai hea stardi ja juhtis ka esimese ringi, kuid seejärel hakkas mootoris jõud kaduma ning Valtonen läks oma teed. Soomer üritas veel mõned ringid vahe tagasi sõita, kuid tehniliste probleemide tõttu see ei õnnestunud. Peale 11 ringi tuli ta rajalt maha. “Proovisime tsiklil uusi tehnilisi lahendusi, mis ei töötanud,” kommenteeris Soomer. “Hea, et see MM-il ei juhtunud.”

Sõidus oli mitmeid kukkumisi, neist viimane, kus Sarunas Pladas (Leedu, BMW) viieteistkümnenda ringi teises kurvis ehk stardisirge tagasipöördes teiselt kohalt kukkus, katkestas ka kogu võistlussõidu neli ringi enne ametlikku lõppu. Nii pälvis Valtoneni järel teise koha Justas Bucnys (Leedu, BMW) ning kolmandaks tõusis Mihkel Osula (VihurMoto, Ducati).

“Lõpptulemusena oli minu päev, kuid ratas ei ole meil veel sugugi valmis,” ütles Valtonen, kes järgmisel nädalavahetusel osaleb Alpe Adria sarjas ning talle oli tänane võistlus treeningu eest.

“Arvestades, et täna olen sel hooajal alles neljandat korda rajal, on see väga hea tulemus,” rõõmustas Osula, kes tunnistab, et treeningkilomeetreid ei ole ta sel aastal kogunud nii palju, kui soovinuks.

Külgvankrite klassis sõitsid kvalifikatsiooni kiireima aja välja Eero Pärm/Lauri Lipstok. Eelmistel hooaegadel MM-il ja Saksamaa IDM-sarjas kaasa teinud ekipaaž keskendub sel aastal Eesti meistrivõistlustele. Nad värskendasid taas mootorit ning täna stardis olnud viiest ekipaažist sõitsid ainsana 600-kuubikulise Yamaha R6-ga konkurentide 1000-kuubikuliste masinate vastu.

“Siin võib veel üllatusi tulla,” arvas Pärm enne starti ja nii ka läks. Stardist sai hästi minema isa ja poja, Tero ja Joni Mannineni ekipaaž, kes uhkes üksinduses ka sõitu juhtima asus. Nende selja taga pusisid kogu 12-ringilise võistluse omavahel Pärm ja Markku Artiola/Peetu Paavilainen. Alles viiendal ringil tegid Pärm/Lipstok kindla vahe sisse ja lõpetasid võistluse teisel kohal.

“Seitsmendal ringil kadusid meil pidurid, ja käiguvahetus oli raskendatud, nii et päris lihtsalt see võit ei tulnud,” ütles finišis Tero Manninen.

“Olen terve nädalavahetuse olnud jännis amordiseadistusega, ringiaeg jääb isiklikule parimale paar sekundit alla,” ütles klassi Superstock 600 võitnud Mantas Urmonas (Leedu, Yamaha). Teiseks tuli samuti leedulane Mikas Razmiliavicius (Yamaha). Kolmandaks tõusnud soomlase Jani Vaahtera (Yamaha) sõnul läks tal võidusõit märksa paremini kui ülejäänud nädalavahetus. “Ma ei muutnud midagi, otsustasin lihtsalt mees olla,” ütles mitu konkurenti selja taha jätnud Vaahtera. Vahepeal teisel kohal sõitnud Mairon Meius (Suzuki) katkestas viiendal ringil kukkumise tõttu.

Ka klassis B1200 pakkusid 19 osalenud võistlejat pealtvaatajatele põnevussõidu, mis oli pikitud kukkumiste, aga ka möödasõitudega. Esimeselt stardiruudult rajale läinud Sander Luisk (VihurMoto, Ducati) startis nirult ja oli esimesel ringil alles üheksas. Liidriks läks Juris Priednieks (Läti, BMW), kellele Luik jõudis lõpuks 6,716 sekundi kaugusele. “Oleksin ta ehk ka kätte saanud, kui sõitu poleks enneaegselt katkestatud,” arvas teisena lõpetanud Luisk. Punase lipu põhjustas ka selles sõidus mitme osalejaga kukkumine stardisirge järgses kurvis. Klassi B1200 kolmas oli Jaroslav Maleiko (Aprilia).

Klassis C1200 võitis Mikus Baltrums (Leedu, BMW), klassis C600 Ingvar Mägi (Honda) ja Street klassis Danel Udu (BMW).

Motoringraja Eesti meistrivõistlused jätkuvad 1.-2. augustil Soomes Alastaro ringrajal.

Varik-Kunnas ja Saar võitsid Pärnus motokrossi meistrivõistluste etapi

Kert Varik-Lari Kunnas (nr6). Foto: Rauno Kais

Kuna paar nädalat tagasi rikkus ilm Castrol Eesti meistrivõistluste avaetapi külgkorvidele ja quadidele, siis peeti nende klasside tiitlivõistluste avaetapp täna Pärnu Lennuvälja Motopargis, kus olid kohal kõik meie parimad ja alati esikohti ihkavad lätlased. Favoriidid Pärnus seekord ei vääratanud, kui korvidel võidutsesid Kert Varik ja Lari Kunnas ning quadidel Kevin Saar.

Külgvankritel võitis mõlemad sõidud kindlalt eelmise hooaja MM-kuues Kert Varik, kellel tänavu on uueks korvimeheks soomlane Lari Kunnas, kes ka eelnevalt Eestis võistlemas käinud ja noorel mehel on ka korralik MM-kogemus seljataga. Mehed näitasid juba kvalifikatsioonis konkurentidest vähemalt poolteist sekundit kiiremat ringiaega ning haarasid kummaski sõidu alguses kohe liidripositsiooni. Nende ainsateks konkurentideks osutusid Markus Normak ja Karl-Albert Kasesalu (Zabel), kes püsisid mõned ringid liidritel sabas, kuid siis läksid Varik ja Kunnas (WSP Husqvarna) oma teed ning edestasid Normak-Kasesalu kummaski sõidus vähemalt poole minutiga.
Avasõidus sõitsid end kolmandaks Gert Gordejev ja valitsev maailmameister Kaspars Stupelis (Husqvarna, RedMoto Racing), kuid teises sõidus tuli neil tehnilistel põhjustel katkestada. Kahe sõidu kokkuvõttes tulid kolmandaks sõitudes 4. ja 3. koha saanud Läti vennad Janis ja Peteris Jegorovs (WSP Husqvarna).

Quadidel ei saanud aga keegi vastu kodurajal võistelnud viimase kolme aasta Euroopa meistrile Kevin Saarele (Yamaha, Pärnu MC), kes läks just ajateenistusse ja seetõttu ei saa normaalselt treenida. Noormees näitas hoolimata sellest konkurentidest täiesti erinevat kiirust, kui võitis kvalifikatsiooni peaaegu 4 sekundiga. Saar asus mõlemas sõidus esikohale avaringil ning jätkates meeletut tempot edestas lõpuks konkurente mõlemas võidukihutamises vähemalt 40 sekundiga. Kahe sõidu kokkuvõttes sõitsid end poodiumi järgmistele astmetele lätlased Matiss Palevics ja Atis Breds (mõlemad Honda), kes lõpetasid ka mõlemad sõidud Saare järel teise ja kolmandana.
Samades sõitudes osalenud Quad 35+ sõitsid end karikavõistluste arvestuses avaetapil esikolmikusse Kardo Saarmann (Honda, Pärnu MC), Indrek Uusmaa (Yamaha, Sõmerpalu MK) ja Talis Kähr (Yamaha, Kagu MK).

Kevin Saar (nr 311). Foto: Rauno Kais

Quad Veteranide ja juunioride ühistes sõitudes võidutses Läti kunagise ringrajaässa Agris Neija poeg Karlis, kes võitis juuniorite arvestus ka etapi, kus talle järgnesid kahe sõidu kokkuvõttes Rasmus Sõna (Honda, Äksi39Team) ja Mihkel Salujõe (Honda, HRC Eesti Racing Team). Veteranides võitis etapi aga Mark Saar (Kawasaki, RedMoto Racing) Janek Verniku (Yamaha, SK Yamaha Keskus) ja Rene Tarendi (Yamaha, Sõmerpalu MK) ees.

Külgvankrite veteranidel selgitatakse tänavu välja parimad juba kahes vanuseklassis, kus nooremas 45+ arvestuses võitsid avaetapi Renee Reinu/ Teet Eier (KTM, Kohila Motospordi Klubi), teise koha said Argo Põldsaar/ Ruslan Talf (KTM, Kohila Sidecar Cross Team) ja kolmanda Erik Vahter/ Jüri Saan (Husqvarna, Kose AMK). Vanemate 55+ parimaid olid Sverre Lamp/ Indrek Aljes (KTM, Saku MK), kellele järgnesid Märt Arula/ Sten Niitsoo (Husqvarna, Kose AMK) ning lätlased Andris ja Karlis Bickovskised (MTH).
Veteranidega koos sõitsid esmakordsel ka naised ja Retro klassid, kus esimestes võidutsesid Diana Pruks/ Riin Päll ja teise koha said tehnilistel põhjustel katkestanud Katrin Põldma/ Rain Vaikmäe (mõlemad KTM, MK D&T), kes ei saanud “tänu” sellele aga korvide põhiklassis kahjuks osaleda.
Retrosid käis rajal seekord üks ekipaaz Kristjan Lomp ja Ennart Kunglamäe.

Quad 100 klassis kahjuks eestlastel poodiumile asja ei olnud, kui kolmikvõidu võtsid Läti poisid Markuss Augustovskis, Karlis Straubergs ja Martins Puhalskis (kõik Honda). Kõige väiksemas ATV lapsed klassis saavutasid meie lõunanaabrid Roberts Trautmanis ja Roberts Valdmanis (mõlemad Apex) kaksikvõidu ning kolmas oli Pätrik Ilm (Cobra, Linnamäe MK).

Castrol Eesti meistrivõistlused jätkuvad 1. augustil Türi lähistel asuvas Kihli motokeskuses ja 2. augustil Tihemetsas. Laupäeval võistlevad Türil soolod ning päev hiljem Tihemetsas korvid ja quadid.

Tänased ja eilsed Pärnu tulemused:
https://speedhive.mylaps.com/Events/1780943

Maria Saluste võitis täna ringraja meistrivõistluste avaetapil klassi MiniGP

Täna algasid Pärnus auto24ringil motoringraja Eesti meistrivõistlused ning klassis MiniGP jättis kõik konkurendid selja taha 14-aastane tütarlaps Maria Saluste.

Saluste (Suzuki Team Estonia) sõitis kõige väiksemate, 100-kuubikuliste Hondade klassis MiniGP kiireimat aega juba kvalifikatsioonis. Start läks tütarlapsel hästi ning ta jättis kõik noormehed selja taha. “Seda ei osanud küll oodata, et ta nii kindlalt teistel eest ära sõidab,” rõõmustas Maria sõidu üle meie külgvankrisõitjate raudvara Tarmo Tempel, kes on üks tütarlapse juhendajaid. Maria seljataga pusisid aga terve võistluse ratas-rattas omavahel Uku Kandelin ja Karro Robert Jäärats (mõlemad VihurMoto). Alles finišis võis Kandelin oma teises kohas kindel olla. 

Tänases teises võistlussõidus startisid koos klassid Supersport 300 ja Retro. Kohe stardist sõitis kaasvõistlejatega vahe sisse samuti kvalifikatsiooni võitnud Rasmus Nurmi (Soome) ja juhtis sõitu lõpuni, finišeerides teise koha saavutanud Andre Kösterist (VihurMoto, KTM) 18,3 sekundit eespool. Kolmanda koha viis Leetu Jonas Stankunas, kes oli Nurmist 35,2 sekundit aeglasem.

Esikolmiku selja taga käis aga terve võistluse jooksul põnevuslahing Fred Erik Merivälja (Kawasaki), Tuomas Soinineni (Soome, Yamaha), Silvester Sarapiku (Yamaha) ja Selyn Kazakova (KTM) vahel. Kõik nad üritasid üksteisest mööda sõita ning panid kaasaelajad raja ääres pidevalt oletama, millises kurvis julgus lõplikult kokku võetakse. Eelpool märgitud paremuse selgitas finišijoon, kõigi konkurentide aeg mahtus seejuures sama sekundi sisse.

Retro klassis oli kolmest osalenud lätlasest kiireim Kaspars Brigzne, Vairis Stamersi ja Karlis Jakimovsi ees.

Homme jätkuvad motoringraja Eesti meistrivõistlused auto24ringil klasside Superbike, Superstock, külgvankrid, B1200, C-klass ja VihurMoto Rahvaliiga sõitudega. Stardis on hulgaliselt Baltimaade, Soome ja Venemaa tippsõitjaid.

Treeningud algavad kell 10:00 ja esimene võistlusstart antakse kell 14:00. Pilet võistlusele maksab 5 eurot, perepilet 10 eurot. Piletid on müügil võistlusel kohapeal. 

Lisainfo: https://msport.ee/events/motoringraja-emv-i-etapp-3/

Kolmekordne maailmameister Remes võitis Enduro GP Estonia avapäeva

Täna sõideti Saaremaal Eesti meistri- ja karikavõistluste teise etapi, Enduro GP Estonia avapäev, kus päeva parima tulemuse 54.20,1 sõitis välja kolmekordne maailmameister Eero Remes.

“Mul oli täna hea päev,” rääkis Remes (Soome, Yamaha), kes võitis ka klassi E 1. “Oli küll üks väike kukkumine, aga ma ei kaotanud kuigipalju aega.” Ta lisas, et rada, kus ringil oli kolm erinevat kiiruskatset ja publikukatse, meeldis talle. “Jah, seal oli päris palju liiva, aga see ei olnud ka nii meeletult kiire; oli palju keerulisi kurve, mina nautisin sõitu.”

“Kiire ja tehniline rada, kus puhkust üldse ei ole,” iseloomustas Remese meeskonnakaaslane Johansson MPE Racingust Priit Biene (RedMoto Racing, Yamaha). “Paks-paks liiv, juurikad, ka madalale turbapinnasele jõudsime välja,” kirjeldas ta. Kuressaare kesklinnas võistlejate paddocki juurde palkidest rajatud ekstreemne publikukatse oli üsna lühike, kuid pakkus pealtvaatajatele hea elamuse. Ka linnast väljas olevate kahe enduro ja ühe krossikatse äärde jagus suvisel Saaremaal pealtvaatajaid.

Biene sõitis täna välja aja 57.40,6 – see andis talle klassis E 2 soomlase Eemil Pohjola (Honda, aeg 55.35,1) järel teise tulemuse. Selles klassis oli kolmas Pohjola kaasmaalane Eetu Puhakainen (TM).

Üldarvestuse kolm kiireimat olid Remes, Pohjonen ja E 3 klassi võitja Antti Hänninen (Husqvarna, 56.16,8).

Klassis E 1 olid kõik kolm kiiremat soomlased: Remes, Roni Salin (Husqvarna) ja Jarkko Tyni (TM).

Klassis E 3 pressis Elary Talu (Sõmerpalu MK, KTM) end Hännineni ja Ossi Haloneni (Beta) vahele.

Ülejäänud klasside võitjad: E 40+ Mika Karma (Soome, Husqvarna); E Juunior 16+ Tiitus Enjala (Soome, Yamaha); Hobi 4T Toomas Palmissaar (Pärnu Motoclub, KTM); Hobi 2T Timo Hermlin (Sõmerpalu MK, Husqvarna); V 50+ Sami Ikonen (Soome, KTM); E Women Hanna Anton (Sõmerpalu MK, Husqvarna); V 60+ Juha Piironen (Soome, KTM); Algajad 4T Sami Puhakainen (Soome, TM); Algajad 2T Virko Noor (Motoklubi AEX, Husqvarna); Kärnataja 4T Priidik Vesi (RedMoto Racing; KTM); Kärnataja 2T Jouni Ahokas (Soome, Beta).

Enduro GP Estonia jätkub homme, pühapäeval, ning sõltuvalt võistlusklassist sõidetakse kaks kuni neli 50 kilomeetrist ringi, kus on kaks endurokatset, üks krossikatse ja üks publikukatse Kuressaare lossipargis. Võistluse autasustamine toimub Kuressaare kesklinnas.

Kõik Enduro GP Estonia katsed on pealtvaatajatele tasuta jälgimiseks ja lisainfot nii katsete kui võistluse kohta saab siit: https://endurogpestonia.ee

Enduro maailmameistrivõistluste etapp toimub Saaremaal 2021. aastal.

Krestinov ja Talviku võidutsesid motokrossi meistrivõistluste etapil Pärnus

Täna peeti Castrol Eesti motokrossi meistrivõistlused teise etapi avapäev Pärnu Lennuvälja Motopargis, kus päeva lõpus sõideti ka legendaarne “Pärnu Kuningas” võidusõit. MX1 klassis võitis etapi Gert Krestinov, MX2 parim oli kohalike rõõmuks Jörgen-Matthias Talviku ning kuninga tiitli viis teist aastat järjest Lätti Toms Macuks.

MX1 klassis olid kohal pea kõik Eesti parimad, kellele pakkusid konkurentsi kiired Läti sõitjad.
Avasõidu stardi võitis Gert Krestinov (Honda, Motoextreme), keda alguses survestas avaetapi Karksi-Nuias võitnud lätlane Matiss Karro (Husqvarna), kes veidi hiljem vea tegi ning ülejäänud distantsist heitlesid esikohale Krestinov ja teiseks tõusnud Harri Kullas (Honda, Pärnu MC). Hoolimata Kullase ponnistustest suutis Krestinov pea külmana hoida ja napi võidu võtta. Karro ületas lõpujoone kolmandana ja siiani operatsioonist toimuv ja seoses sellega väheste sõidutundidega Tanel Leok (Husqvarna, Sõmerpalu MK) oli neljas.
Teises sõidus sai stardist kõige paremini avasõidustardis kukkunud ja lõpuks viienda koha saanud lätlane Toms Macuks (KTM), kes vaikselt konkurentidega vahet kasvatades sõidu ka lüpuks võitis. Stardist esikuuikus minema saanud Kullas möödus järjest konkurentidest ning tõusis teiseks ja suutis ka liidriga vahet lõpus vähendada, kuid seekord sellest ei piisanud. Krestinov kerkis sõidu edenedes kolmandale kohale ning talle sellest piisas, et etapi esikoht taskusse pista. Seetõttu noormees väga ei riskinud ja ületas lõpujoone kindlal kolmandal kohal.
Kahe sõidu kokkuvõttes võitis Pärnu etapi 1-punktise eduga Kullase ees Krestinov, Macuks tõusis tänu teisele sõidule poodiumi madalaimale astmele.

Esimesel etapil MX2 klassis võidutsenud Jörgen-Matthias Talviku (Husqvarna, Pärnu MC) ei andnud avasõidus konkurentidele erilist sõnaõigust ja võitis sõidu samuti kindlat minekut näidanud Hardi Roosioru (KTM, KTM Racing Estonia) ees. Sama kindel oli ka kolmas koht, mille saavutas Karel Kutsar (KTM, Sõmerpalu MK), kellele järgnes väikse kukkumise läbi teinud valitsev Eesti meister Priit Rätsep (Honda, HRC Eesti Racing Team).
Teises sõidus Talvikul aga nii kergelt ei läinud, kuna ta pidi terve sõidu Rätsepaga ratas rattas kihutama ning ka seekord näitas üks Eesti tulevikulootuseid külma närvi ja edestas Rätsepa pooleteise sekundiga. Roosiorg sõitis enamus sõidus uhkes üksinduses ja võttis sellest sõidust kolmanda koha.
Talvikule kuulus seega maksimumpunktidega etapivõit, Roosiorg oli teine ja Rätsep kolmas.
Samades sõitudes osalenud noorte MX125 klassi etapivõidu võttis Romeo Karu (Husqvarna, VKJ Racing), kes oli avasõidus soomlase Sampo Rainio (Husqvarna, Tihemetsa MK) järel teine, kuid võitis viimase võidukihutamise. Rainio kemples teises sõidus tsikli elektrimuredega, kuid suutis siiski teiseks tulla, mis andis talle etapi kokkuvõttes teise koha. Kolmas oli seekord leedulane Arnas Vedluga (KTM), kes oli sõitudes viies ja kolmas.

MX2 poodium vasakult Hardi Roosiorg, Jörgen-Matthias Talviku, Priit Rätsep. Foto: Rauno Kais

85cc klassis võidutses pärnakate suureks rõõmuks ka avaetapil poodiumi kõrgeimale astmele tõusnud Joosep Pärn (KTM, Pärnu MC). Kui avasõidust tuli talle kindel võit Tristan Uiga (Husqvarna, Motoextreme) ja lätlase Markuss Ozolinsi (Husqvarna) ees, siis teises saabus lahendus alles viimasel ringil, kui liidrina kihutanud Ozolins kukkus samas kohas, kus avasõidus ja teda jälitanud Pärn tõusis esimeseks ja võitis ka teise sõidu. Kuna esiduo vahe jälitajatega oli väga suur, siis oli Ozolins siiski kindlalt teine ning Uigale kuuluse seekord kolmas koht.
Kahe sõidu kokkuvõttes võidutses Pärn, Ozolinsi ja Uiga ees.

Väikseimas 65cc klassis jätkab võidulainel Gregor Kuusk (Husqvarna, RedMoto Racing), kes võttis Pärnust ülivõimsalt maksikumpunktid. Mõlemas sõidus heitlesid teisele kohale klubikaaslased Sõmerpalu motoklubist Kaspar Uibu (Yamaha) ja Tanel Leoki poeg Travis (Husqvarna) ning seekord osutus kummaski napilt paremaks Uibu, mis andis talle kokkuvõttes Kuuse järel ja Leoki ees teise koha.

Viimases meistrivõistluste klassis kihutasid veteranid ja seal võitis nagu ka avaetapil mõlemad sõidud Urmas Heliste (Kawasaki, Kagu MK). Kummaski sõidus järgnes talle Allan Vierland (Yamaha, SK Yamaha Keskus) ning kolmandaks tuli Reemo Veski (Yamaha, AYR Racing Team), tema oli sõitudes vastavalt neljas ja kolmas.
Samades sõitudes osalenud 50+ sõitjad osalesid kohalikele karikatele ja seal sõitsid end esikolmikusse nagu ka Karksi-Nuias Aivo Rabbi (KTM, Paikuse MK), soomlane Peetri Tuukkanen (Yamaha, Tihemetsa MK) ja Argo Laherand (Yamaha, Lääne MK) ees.
Koos veteranidega rajal olnud naistest oli esikolmik samuti identne Karksi-Nuia võistlusele, kui parimaks osutus leedu neiu Adrija Skudutytele (KTM), kellele järgnesid Teele Raja (Honda, HRC Eesti Racing Team) ning võitja õde Agilija (KTM).

Eesti karikavõistluste arvestusse kuulunud MX Hobi klassis võidutses üle pika aja rajale tulnud Ardo Kaurit (Yamaha, AYR Racing Team), teise koha sai teist etappi järjest Danel Dreving (Yamaha, Paikuse MK) ja kolmanda avaetil võidutsenud Timmo Mõts (Husqvarna, Sõmerpalu MK).

Päeva lõpetas legendaarne “Pärnu Kuningas” võidukihutamine, kus osalesid MX1, MX2 ja MX125 sõitjad. Pärnu motoklubi mehed olid sõitjatele üllatuse valmistanud, kus sportlastel tuli esmakordselt kihutada lühemal rajal ning sõidu jooksul tuli läbida ka rallikrossist tuntud “joker lap”. Sõidu võitis teist aastat järjest Macuks, kes läbis pikema “joker lapi” sõidu alguses ning kuna sõidu liider Karro ja teisena sõitnud Krestinov läibisid “jokeri” sõidu viimasel ringil, siis Macuks suutis vahepeal kaotatud aja tagasi teha ning esimesena ruudulise lipu alt läbi sõita. Karrole kuulus teine koht ning Krestinov pidi napilt alla jääma ka samuti sõidu esimeses osas “jokeri” läbinud Andero Lusbole (Husqvarna, Kagu MK).

Päeva keskel toimunud mees-mehe vastu sprindivõistlusel sõitsid end esikolmikusse Karro, Krestinov ja Kullas.

Homme algab võistluspäev kell 11:05 kui Pärju Lennuvälja Motopark on külgvankrite ja quadide päralt. Vankritel on stardis kohalik Kert Varik, kes saavutas eelmisel aastal MM-il kuuenda koha ning tänavu on tal uueks korvimeheks soomlane Lari Kunnas, lisaks on stardis eelmisel aastal koos hollandlase Etienne Baxiga maailmameistriks tulnud lätlane Kaspars Stupelis, kes on hetkel eestlase Gert Gordejevi korvimeheks. Quadidel näitab aga maailmaklassi minekut viimase kolme aasta Euroopa meister Kevin Saar.

Täpse sõitjate nimekirja, ajakava ning lingid reaalaja ja etapi tulemustele leiab lehelt https://msport.ee/events/castrol-motokrossi-emv-ii-etapp/

Võistluste efektiivsema informatsiooni levitamiseks hakkas EMF juba sellel nädalal kasutama Sportity äppi, mis saadab kõikidele pidevalt võistluste kohta tekkivat uut informatsiooni. Pärnu võistluse jälgimiseks tuleb esmalt Sportity äpp oma nutiseadmesse alla laadida ning seejärel avanenud äpis salasõna “Castrol2” sisestada.

Laupäeva tulemused:
https://speedhive.mylaps.com/Events/1780943

Homme algavad Pärnus motoringraja Eesti meistrivõistlused

Hannes Soomer

Motoringraja Eesti meistrivõistlused saavad alguse sel nädalavahetusel, 18.-19. juulil auto24ringil Pärnus. Stardis on hulgaliselt Baltimaade, Soome ja Venemaa tippsõitjaid eesotsas maailmameistrivõistlustel kuuendat kohta hoidva Hannes Soomeriga.

Võistlussõidud toimuvad nii laupäeva õhtul kui pühapäeval ja tõotavad tulla põnevad. Klassis Superbike on rajal MM-il osalev Hannes Soomer (Enos Motorsport), valitsev Eesti meister Mihkel Osula (Vihurmoto, Ducati), Ville Valtonen (Soome, Yamaha) ja paljud teised.

Soomer jõuab pühapäeva hommikul Pärnusse otse Hispaaniast Aragonist testilt. “Mulle on see esimene võistlus pea poole aasta jooksul ja ideaalne võimalus enne uuesti algavat MM-hooaega pea jälle võidusõidurežiimi viia,” ütles Soomer. Superstock klassi MM jätkub 2. augustil Hispaanias Jerezi ringrajal.

Vihurmoto juhi Marko Rohtlaane sõnul on Ducatidel avaetapil joonel Mihkel Osula, Mario Ilus ja Tarvo Kallas. Möödunud hooajal klassis B1200 Eesti karikavõitjaks tulnud Taavi Nahko paraneb kahjuks supermotos saadud kukkumisest. “Nii MiniGP kui Supersport 300 klassi noored sõitjad on kõik hoolega valmistunud ja ootavad väga esimest etappi,” ütles Rohtlaan.

“Tuleme Pärnusse ikka ja jälle tagasi, sest meile meeldib seal ja auto24ring on väga hea rada,” ütles Ville Valtonen. “Nädalavahetuse eesmärgiks on parandada isiklikku rekordit 1.14,2 (aastast 2017). Amordid on uues seades, ilmselt tuleb veidi vaeva näha, et need seal tööle hakkaks. Järgneval nädalavahetusel võistlen Ungaris Alpe Adria sarjas, Eesti meistrivõistlused on sellele heaks treeninguks.”

Kindlasti on üks atraktiivsemaid külgvankrite klass, kus soomlastest on stardis Markku Artiola/Peetu Paavilainen, Tero Manninen/Joni Manninen, Marko Hurme/Ville Hurme ning kaks tütarlast Mia Karjalainen ja Minna Rantala tiimist Mimi Sidecar Racing, kellele pakuvad konkurentsi ka eestlased eesotsas Eero Pärmi/Lauri Lipstokiga.

Avaetapi puhul on lisaks Eesti, Läti ja Leedu MV etapile tegu ka Balti meistrivõistluste etapiga. Balti meistrivõistlused said alguse juba juunis Leedus, kus Toomas Tomson (BMW) sai klassis Superbike teise koha ning punkte käisid kogumas ka Kristian Vaarmann (BMW), Rannus Ervin (Suzuki) ja Alar Laidoner (Yamaha).

Motoringraja Eesti meistritiitlile võisteldakse klassides Superbike, Superstock, külgvankrid, Supersport 300 ja MiniGP. Eesti karikavõistlused toimuvad klassides B1200, C-klass, VihurMoto Rahvaliiga ja Retro.

Laupäeval, 18. juulil algavad treeningud kell 15:40 ja võistlussõidud kell 18:50, pühapäeval on treeningute algus kell 10:00 ja esimene võistlusstart antakse kell 14:00. Pühapäeval maksab pilet võistlusele 5 eurot, perepilet 10 eurot. Piletid on müügil võistlusel kohapeal. Laupäeval saab võidusõitu nautida tasuta.

Lisainfo: https://msport.ee/events/motoringraja-emv-i-etapp-3/

Pages